Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

چرا خودروسازان به نمایشگاه حمل و نقل نرفتند؟

یکشنبه | ۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۴:۴۹ | کد خبر: CP- ۱۴۲۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
نمایشگاه حمل و نقل تهران در حالی سومین روز خود را پشت سر گذاشت که با استقبال چندانی از سوی خودروسازان داخلی روبه رو نشده و آن چیزی که در بازدید از نمایشگاه خودنمایی می کند جای خالی شرکت های بزرگی است که در دوره های پیشین در این رویداد حضور داشتند.
به گزارش کار پرس،  بنا به مقررات برگزاری نمایشگاه های بین المللی در صورتی که نمایش کالا با برند یا نام ایرانی که توسط واحد تولیدی صنعتی دارای پروانه بهره برداری و گواهی فعالیت صنعتی، کارت شناسایی کارگاه معتبر و یا واحد تولیدی صنفی دارای پروانه صنفی تولیدی در داخل کشور یا مناطق آزاد تجاری یا ویژه اقتصای تولید می‌گردد صورت پذیرد کالا ایرانی محسوب و هزینه ها به صورت ریالی دریافت میگردد.

 کالاهایی که با مشخصات مندرج در بند فوق تحت لیسانس یا محصول مشترک کشورهای خارجی ، در داخل کشور یا مناطق آزاد تجاری تولید و با نام ایرانی ارائه می‌گردند ایرانی محسوب شده و هزینه ها به صورت ریالی دریافت خواهد شد .اما در صورتی که با مارک خارجی تبلیغ گردند هزینه های مربوطه به صورت 70% ریالی و30% ارزی محاسبه خواهد شد.

 طبق این مقررات درج هرگونه نام یا لوگوی خارجی در داخل بروشور، کاتالوگ کالا ، کارت ویزیت شرکت یا سایر اقلام چاپی و همچنین اشاره به این نکته که در تولید بخشی از کالا از مواد اولیه یا قطعات خارجی استفاده شده ، حتی در صورتی که کالا یا خدمات معرفی شده در غرفه تمامی ویژگیهای غرفه ریالی را دارا باشد موجب خواهد شد که حداقل بخشی از فضای غرفه ارزی محاسبه گردد .

وجود هرگونه آرم ، مارک ، برچسب و مشابه آنها برروی کالا یا دستگاهها که نشان دهنده ساخت دستگاه یا قطعاتی از آن در خارج از کشور باشد ، موجب ارزی شدن مبنای محاسبه غرفه خواهد بود . ضمناً چنانچه هیچگونه مارکی برروی دستگاه یا کالا وجود نداشته باشد ، باید مدارک مستند مبنی بر تولید داخل بودن کالا یا دستگاه ارائه شود در غیر این صورت کالای مربوطه خارجی محسوب می شود .

تبلیغ نمایندگی انحصاری و رسمی شرکتهای خارجی به هرصورت مشمول پرداخت هزینه ها به صورت ارزی میباشد .

 این مقررات بود که موجب شد گروه بهمن، گروه ماموت، گروه سایپا (شرکت های زامیاد و سایپادیزل)و شرکت ایران خودرو دیزل غایبان بزرگ چهاردهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری باشند و که در اعتراض به هزینه بالای بالای ثبت نام و اجاره فضا در نمایشگاه حضور نداشته باشند.

در این زمینه ابراهیم تقوی رییس اداره بازاریابی و توسعه بازار بهمن دیزل، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با اشاره به اینکه ما تولید کننده داخلی هستیم و فقط تولید را با برند خارجی انجام می دهیم، اظهار کرد: با توجیه اینکه ما و برخی دیگر از خودروسازان تولیداتمان را با برند خارجی عرضه می کنیم برگزار کنندگان نمایشگاه بر اساس مقررات اعلام کردند که بخشی از هزینه باید به صورت ارزی پرداخت شود این در حالی است که در حوزه خودروهای تجاری برند داخلی نداریم و کلیه تولیدات با برند خارجی انجام می شود.

وی با بیان اینکه در محاسبات ریالی هزینه متری 220 هزار تومان و در محاسبات ارزی هزینه غرفه متری 285 یورو اعلام شده بود، گفت:با توجه به تخصصی بودن نمایشگاه حمل و نقل تهران و با در نظر گرفتن اینکه با مشتریان خاصی در ارتباط هستیم حضور در این نمایشگاه با چنین هزینه هایی برای ما صرفه اقتصادی نداشت.

رییس اداره بازاریابی و توسعه بازار بهمن دیزل با اشاره به اینکه طی مکانبه ای که با مدیریت نمایشگاه بین المللی داشتیم درخواست خود مبنی بر حذف هزینه ارزی را اعلام کردیم، تاکید کرد:گروه بهمن، گروه ماموت، گروه سایپا (شرکت های زامیاد و سایپادیزل)و شرکت ایران خودرو دیزل با توجه به شرایط فعلی در این نمایشگاه شرکت نکرده و تا زمانی که در این زمینه تصمیم جدیدی گرفته نشود در هیچ نمایشگاهی شرکت نخواهند کرد.

به گفته او در خواست این خودروسازان تا زمان برگزاری چهاردهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری به نتیجه نرسیده و منوط به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت شده است.

در این زمینه هنوز تصمیم و یا دستور خاصی از سوی وزیر صنعت ابلاغ نشده و این در حالی است که برگزاری نمایشگاه قطعات و ...  همچنین نمایشگاه خودرو تهران نیزدر برنامه قرار دارد و تحریم نمایشگاه حمل ونقل و خدمات شهری از سوی این خودروسازان  می تواند مقدمه ای بر حضور نیافتن تعداد دیگری از خودروسازان و قطعه سازان در نمایشگاههای پیش رو باشد.
 
 
منبع : اقتصادآنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چرا خودروسازان به نمایشگاه حمل و نقل نرفتند؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است