Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

موانعی برای ورود هیبریدی‌ها به بازار ایران

شنبه | ۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۰۴:۴۶ | کد خبر: CP- ۱۴۲۲ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
دستورالعمل الزام به اخذ گواهی فعالیت از شرکت مادر در حالی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت سخت‌گیرانه دنبال می‌شود که یکی از تبعات آن توقف ورود خودروهای هیبرید به بازار کشور است.
به گزارش کار پرس، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اواسط شهریورماه سال جاری، فعالیت شرکت‌های واسطه ای را خلاف مقررات در شرایط پساتحریم دانست. به‌همین منظور اخذ نمایندگی رسمی از شرکت مادر را الزامی کرد این در شرایطی است که این الزام حالا به ممنوعیت هیبریدی‌ها منجر شده است؛ به‌طوری‌که طبق دستورالعمل سازمان ملی استاندارد گواهی «تایید نوع» که شامل مشخصات فنی و ظاهری خودروها است، از این پس باید به تایید شرکت مادر برسد؛ بنابراین تنها شرکت‌هایی می‌توانند خودرو هیبرید وارد کنند که نمایندگی رسمی داشته باشند.

به‌رغم آنکه سازمان ملی استاندارد بعد از لغو تحریم‌ها، اجرای قوانین مرتبط با خودروها را به‌صورت سختگیرانه دنبال می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد احتمال تغيير مشخصات فني و ظاهري مدل‌هاي 2016 خودروهاي وارداتي هیبریدی موجب شده این سازمان از ورود این خودروها به کشور جلوگیری کند. یکی از اعضای انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» نیز با تایید این موضوع می‌گوید: تایید نوع خودروها در صورتی از سوی سازمان ملی استاندارد صورت می‌گیرد که خودروها تغییرات فنی و ظاهری نداشته باشند و شماره استاندارد ECE آنها تغییر نکند. در صورتی که سازمان ملی استاندارد اطمینانی از تطابق و صحت مشخصات فنی و ظاهری خودرو نداشته باشد؛ بنابراین گواهی تایید نوع صادر نمی‌شود که مشکل ورود هیبریدی‌ها نیز به این دلیل است.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

موانعی برای ورود هیبریدی‌ها به بازار ایران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است