به گزارش کار پرس، محمد جعفری اظهار کرد: مشکل بودن پذیرش خودرو در نمایندگیهای خدمات پس از فروش، تاخیر در ارائه خدمات، کمبود قطعات یدکی و بالا بودن هزینه خدمات از مشکلات موجود در خدمات پس از فروش خودرو است.
وی ادامه داد: این مشکلات در حدی است که خودروسازان و واردکنندگان خودرو به برخی از دستورالعملهای مطرح در قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو عمل نمیکنند.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان افزود: به عنوان مثال در این قانون قید شده که در صورت تاخیر در تعمیر خودرو و متوقف شدن آن در تعمیرگاه، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو موظف به پرداخت جریمه خواب خودرو است اما در حال حاضر به این قانون عمل نمیشود.
وی با بیان اینکه در سال جدید نظارتها در این حوزه باید تشدید شود، تصریح کرد: به زودی اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو ابلاغ خواهد شد. در صورت اجرای درست این قانون و نظارت بر آن، عملکردها در این حوزه بهبود خواهد یافت.
منبع: ایسنا
وی ادامه داد: این مشکلات در حدی است که خودروسازان و واردکنندگان خودرو به برخی از دستورالعملهای مطرح در قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو عمل نمیکنند.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان افزود: به عنوان مثال در این قانون قید شده که در صورت تاخیر در تعمیر خودرو و متوقف شدن آن در تعمیرگاه، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو موظف به پرداخت جریمه خواب خودرو است اما در حال حاضر به این قانون عمل نمیشود.
وی با بیان اینکه در سال جدید نظارتها در این حوزه باید تشدید شود، تصریح کرد: به زودی اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو ابلاغ خواهد شد. در صورت اجرای درست این قانون و نظارت بر آن، عملکردها در این حوزه بهبود خواهد یافت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان