Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
قائم مقام رنو در خاورمیانه مطرح کرد:

یهودی‌ها مخالف حضور رنو در ایران هستند

سه شنبه | ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۶:۲۸ | کد خبر: CP- ۱۳۳۷ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
قائم مقام رنو در منطقه آفریقا،خاورمیانه، هند و ایران اظهار کرد: در زمان تحریم فشار زیادی برروی رنو بود که برای چه در ایران مانده‌اید. این فشارها به ویژه از سوی یک سری گروه‌های یهودی بود.
به گزارش کار پرس،  پیمان کارگر امروز در نشستی خبری، گفت: البته دولت فرانسه به ما کمک کرد که در زمان تحریم‌ها بتوانیم در ایران بمانیم با این حال رنو در زمان تحریم ۱۰۰ درصد موفق نبود و نتوانست تمام کارها را به درستی انجام دهد.

وی در رابطه با خودروی کوئیدی که قرار است در ایران تولید شود، ادامه داد: خودروی کوئید در هندوستان و با کمک مهندسان هندی، فرانسوی و ژاپنی طراحی و عرضه شد. کوئید هندوستان منطبق با استانداردهای این کشور طراحی و تولید شده است.

قائم مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران با بیان این‌که شاید ۸۰ تا ۹۰ درصد قطعات کوئید تولیدی در ایران با کوئید هند مشترک باشد، خاطر نشان کرد: اما این خودرو متفاوت از کوئید تولیدی در هند خواهد بود. کوئید در بزریل تولید شده، اما عرضه آن شش ماه به تاخیر افتاده تا به سطح کیفی برای کسب سه ستاره یورو انکف برسد که کوئید تولید در ایران شبیه نمونه برزیلی خواهد بود.

وی در پاسخ به این‌که کوئید جایگزین پراید خواهد شد، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم کوئید جایگزین پراید است بلکه با آن خودرو رقابت خواهیم کرد، هنوز قیمت عرضه کوئید در ایران مشخص نشده اما به‌طور میانگین حدود ۳۰ میلیون تومان و بسته به آبشن‌های آن کمی کمتر و کمی بیشتر خواهد بود.

کارگر در پاسخ به این‌که کوئید چگونه در ایران تولید خواهد شد، ادامه داد: کوئید را یا با ایران خودرو تولید خواهیم کرد که نظر من نیز همین است یا اگر با ایران خودرو به توافق نرسیم به طور مستقل تولید خواهیم کرد\ با سایپا برای تولید کوئید مذاکره‌ای نداشته‌ایم، زیرا سیاست ما این است که باعث ایجاد رقابت در بازار ایران شویم.

قائم مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران اضافه کرد: سه سال پیش در مذاکره با مسوولان سایپا آنها گفتند که می‌خواهیم خودروی جدیدی را جایگزین پراید کنیم و در آن زمان مذاکره داشتیم که کوئید جایگزین پراید شود، اما موضوع به نتیجه نرسید.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنیم کوئید تولیدی در ایران حداقل سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه تقاضا خواهد داشت، بنابراین این خودرو با داخلی‌سازی ۸۰ درصد در ایران تولید شده و صادرات نیز خواهد شد.

کارگر درباره‌ی چگونگی به نتیجه رسیدن مذاکرات رنو با ایدرو برای تولید مشترک در ایران، بیان کرد: حدود شش ماه پیش سایپا پیشنهاد کرد در سایت بن رو همکاری داشته باشیم؛ مذاکره با سازمان گسترش برای همکاری نیز از حدود سه ماه پیش آغاز شد. در مورد بن رو سایپا مایل نبود با شرایط ما از جمله سهم ۶۰ درصدی رنو و چگونگی استقرار بخش‌های فروش و خدمات پس از فروش همکاری کند، بنابراین در نهایت با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به توافق رسیدیم. البته ایدرو از حدود یک سال پیش در جریان مذاکرات ما در ایران بود.

قائم مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران در رابطه با این‌که آیا بن‌رو از سوی سایپا به ایدرو واگذار شده است، ادامه داد: موضوع انتقال این سایت تولیدی به ایدرو هنوز بین این سازمان و سایپا نهایی نشده، اما ظرف یکی دو ماه آینده نهایی خواهد شد و کار اجرایی شرکت مشترک نیز بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: البته شش ماه قبل سایپا به ما پیشنهاد کرد که علاوه بر پارس خودرو در بن‌رو نیز فعالیت کنیم به همین خاطر حدود ۱۰۰ متخصص رنو به ایران آمده و بن‌رو را آنالیز کردند و تصمیم شد در نهایت با ایدرو در این زمینه مشارکت کنیم.

کارگر ادامه داد: شرکت مشترک رنو و ایدرو شبکه مستقل فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت و استانداردهای جهانی رنو در آن پیاده خواهد شد. البته ایجاد شرکت جدید به معنای پایان یافتن شراکت رنو با ایران خودرو و سایپا نبوده و این همکاری‌ها نیز گسترش خواهد یافت.

وی افزود: راه‌اندازی مرکز مهندسی و خرید قطعات و ارائه‌ی یک پلت‌فرم جدید با دو خودروی نسل جدید داستر و سیمبل از جمله رئوس همکلاری مشترک با ایدرو خواهد بود. این خودروها بین ۶۰ تا ۸۰ درصد داخلی سازی شده و حداقل ۳۰ درصد آن صادر خواهد شد.

قائم مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران ادامه داد: در حال حاضر در بخش فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران همه حرف می‌زنند اما پیشرفتی نبوده است. ایران در بخش فروش و خدمات پس از فروش خودرو خیلی عقب است و ما می‌خواهیم این بخش را با استانداردهای جدید در ایران ایجاد کنیم.

کارگر در رابطه با نحوه‌ی قیمت‌گذاری محصولات جدید رنو در ایران، اظهار کرد: برای ما مهم این است که خودروهایمان را چگونه با قیمت پایین و کیفیت بالا تولید و عرضه کنیم، بنابراین اگر سیاست این است که قیمت خودرو در ایران از سوی شورای رقابت تعیین شود ما به آن احترام می‌گذاریم.

وی در زمینه چگونگی فعالیت نیسان در ایران اظهار کرد: برنامه نیسان برای حضور در ایران هنوز نهایی نشده است. البته در مذاکرات تاسیس شرکت مشترک رنو و ایدرو در مورد نیسان و آینده آن در ایران نیز صحبت شد، اما این‌که فعالیت‌های نیسان به ویژه در زمینه تولید در ایران چگونه خواهد بود هنوز نهایی نشده است.

قائم مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران در پاسخ به این‌که آیا خودروسازان ایرانی محصولاتشان را گران عرضه می‌کنند، بیان کرد: در زمان تحریم ۷۰۰ هزار دستگاه در ایران تولید شد در حالی که ظرفیت تولید صنعت خودروی ایران دو میلیون دستگاه است. این باعث شد خودروسازان ایرانی با زیان فعالیت کنند و قیمت تمام شده افزایش پیدا کند.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

برچسب ها :

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

یهودی‌ها مخالف حضور رنو در ایران هستند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است