Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس انجمن صنفی امداد خودرو کشور:

از ۳۰۰ شرکت ثبت شده ۵۳ شرکت امدادی در کشور فعال هستند

شنبه | ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۰۶:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۲۹۰ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
رئیس انجمن صنفی امداد خودرو کشور گفت: طول مدت انتظار خودروهای دارای نقص فنی جا مانده در جاده‌ها برای حضور و کمک رسانی خودروهای امدادی به طور متوسط ۲۰ دقیقه است.
به گزارش کار پرس، سیدمهدی حسینی رئیس انجمن صنفی امداد خودروی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این انجمن هم اکنون با دو هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو امدادگر در مسیر جاده‌های کشوری مشغول خدمت رسانی به مسافران است، گفت: یکی از اولویت‌های ما سرعت در خدمات رسانی است و به همین منظور خودروهای امدادی در تمامی مسیرهای درون شهری و برون شهری فعالیت می‌کنند که طول زمان اعزام خودرو‌ها به محل خودروی دچار نقص فنی شده ۲۰ دقیقه است.

حسینی با بیان اینکه انجمن به طور رسمی و با مجوز وزارت کشور کار خود را از سال ۹۴ آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شرکت امداد خودرو در کل کشور به ثبت رسیده است؛ از این مجموع فقط ۵۳ شرکت امداد خودرو در سطح کشور فعال هستند که از میان آن‌ها نیز ۴۰ شرکت در این انجمن عضو شده و مابقی نیز با تمدید مجوز می‌توانند به عضویت این انجمن در بیآیند بنابراین تمامی مردم باید به مجوزهای لازم امدادگران جاده‌ها دقت کنند.

وی از ورود خودرهای جدید امدادی به ناوگان امدادرسانی جاده‌ای خبر داد و افزود: در پی مذاکره با چند شرکت خودروساز داخلی و خارجی در نظر است که خودرویی با ظرفیت و امکانات بهینه‌تر در امداد خودرو کشور به کار گرفته شود.

رئیس انجمن صنفی امداد خودروی ایران ادامه داد: خودروهای جدید امداد فعالیت‌های چند منظوره همچون عملیات امدادی به خودروهای معیوب، تعمیر، یدک کشی، پنچر گیری، کارواش، تعویض روغن و دیاگ در محل را انجام می‌دهند.

حسینی درمورد تعرفه خودروهای امدادی تصریح کرد: در حال حاضر براساس مصوبه وزارت کشور برای هر کیلومتر مبلغ پنج هزار و ۵۰۰ ریال منظور شده است که با توجه به هزینه‌های بالای امدادی خودرو این مبلغ باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

وی با انتقاد از فعالیت خودروهای امدادگرنما در جاده‌ها به مردم توصیه کرد: صاحبان خودرو‌ها در صورت مشاهده با این افراد که اقدام به توزیع کارت اشتراک امدادی جعلی می‌کنند با تلفن سامانه ۶۴۲۱-۰۲۱ تماس بگیرند تا در اسرع وقت به شکایات آنان رسیدگی شود؛ صاحبان خودرو همچنین در زمان حضور امدادگران می‌توانند از طریق ارسال مشخصات راننده و شماره پلاک خودرو امدادی به سامانه ۶۴۲۱-۰۲۱ از اصالت امدادگر اطمینان حاصل کنند.

رئیس انجمن صنفی امداد خودروی ایران به تشکیل کارگروه نظارتی در امور خودروهای امدادگر اشاره کرد و گفت: در این خصوص اکیپی از نمایندگان صدا و سیما، ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، انجمن صنفی، راهداری و سازمان تعزیرات حکومتی (به عنوان ناظر) تشکیل می‌شود و در تمامی جاده‌ها عملکرد امدادی مورد نظارت جدی قرار می‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه ۲۰ هزار دستگاه GPS با حداقل هزینه به رانندگان داده می‌شود گفت: این دستگاه با داشتن شاسی sos (کمک رسان) می‌تواند مکان جغرافیایی خودرو معیوب را از طریق شبکه اینترنتی به خودروهای امدادگر نشان دهد.

وی با بیان اینکه این دستگاه با داشتن دیاک قابلیت عیب یابی خودرو از راه دور را دارد، گفت: این دستگاه به مدت ۷ ساعت بدون شارژ بر روی خودرو کار کرده و اطلاعات فنی خودرو نبز به مدت سه ماه در حافظه آن ذخیره می‌شود.

رئیس انجمن صنفی امداد خودروی ایران افزود: امدادگران حتی برای تسهیل در برطرف شدن مشکلات فنی خودروهای دارای عیب می‌توانند از طریق این دستگاه عیبهای جزیی را متوجه شده و به صورت تلفنی آن را به راننده انتقال دهند تا زودترمشکلات ایجاد شده رفع شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از چهارهزار امدادگر خودرو در سراسر کشور فعال هستند، گفت: یکی از برنامه‌های انجمن بیمه تمامی امدادگران فعال در شبکه امداد خودرو و در صورت امکان استفاده از سوبسید پرداختی بیمه از طرف دولت برای این گروه است.

حسینی افزود: از برنامه‌های دیگر متحدالشکل کردن خودروهای امدادخودرو و لباس امدادگران با سردوشی مشخص است که آنان را از خودروهای یدک کش متمایز خواهدکرد.

رئیس انجمن صنفی امداد خودروهای ایران به تشکیل رشته امداد خودرو در سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: امدادگران متقاضی عضویت می‌توانند مراجعه به سازمان فنی و حرفه‌ای در آزمون ادواری گواهی مهارت شرکت و در صورت کسب امتیاز لازم و دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای در این حرفه مشغول به کار شوند.



منبع: ایلنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

از ۳۰۰ شرکت ثبت شده ۵۳ شرکت امدادی در کشور فعال هستند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است