محسن هاشمی در این باره اظهار کرده است: این موضوع به ناوگان شهری ما در حالی که کسری اتوبوس داریم ارتباطی ندارد، حتی در بسیاری از کشور های پیشرفته نیز چنین طرحی اجرا نمیشود؛ شاید کارشناسی در این مورد تحقیق کرده باشد اما آوردن این موارد به فضای عمومی درست نیست چرا که باعث تضعیف و انتقاد مدیریت شهری و کشور می شود.
قطعا با در نظر داشتن این نکته که در حال حاضر اتوبوس های شهری کلان شهر ها در ساعات پیک مسافر پاسخگوی تعداد مسافران نیست مطرح کردن چنین مواردی خارج از منطق تلقی می شود و باید ابتدا با افزایش تعداد اتوبوس ها از ازدحام جمعیت در داخل اتوبوس جلوگیری کرد.
این در حالی است که پس از افزایش قیمت بنزین گرایش مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی قطعا بیشتر خواهد شد و باید پاسخ گوی نیاز سامانه های حمل و نقل شهری و تندرو بود.
با مطرح شدن فروش صندلی های اتوبوس های تندرو در فضای کنونی آن هم بدن پیش زمینه فکری چیزی جز دافعه از سوی مردم نصیب طراحان پروژه نخواهد شد.
برای انجام چنین پروژه ای ابنتدا باید آنقدر ناوگان حمل ونقل عمومی گسترش بیابد که کسی مجبور به ایستادن در اتوبوس و مترو نباشد و پس از آن ضمن فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از نحوه اجرای چنین پروژه هایی اقدام به اعلام و عمومی سازی آن نمود.
حال شما فرض کنید در شرایط کنونی و با همین تعداد اتوبوس و مسافر سامانه حمل و نقل عمومی در میان انبوهی از مسافران ایستاده اتوبوس آن هم در ساعت پیک ترافیک و مسافر، شخصی در میانه راه سوار یکی از اتوبوس های تند رو شود و بلند بگوید لطفا اجازه بدهید من خودم را به صندلی شماره 12 برسانم از طریق اپلیکیشن سامانه تند رو آن را خریداری کرده ام! تجسم کنید چه مضحکه ای در اتوبوس پرپا خواهد شد؟!
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان