Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
سرپرست گروه صنعتی بارز تاکید کرد:

ایران به دنبال کسب رتبه اول تولید لاستیک در خاورمیانه

سه شنبه | ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۹:۴۷ | کد خبر: CP- ۱۲۷۷۰ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
سرپرست گروه صنعتی بارز گفت: چشم‌انداز لاستیک بارز تا ۱۴۰۴ تولید ۲۵۰ هزار تن است که تا امروز ۲۰۰ هزار تن آن محقق شده و امیدواریم تا ۱۴۰۴ بتوانیم ۵۰ هزار تن دیگر آن را محقق کنیم که بزرگترین کارخانه منطقه باشیم.
به گزارش کار پرس، علی‌اکبر مشرفی سه شنبه پنجم آذرماه در بازدید از کارخانه لاستیک بارز کردستان و در مراسم رونمایی از ۶ سایز جدید تولید لاستیک در این کارخانه با بیان اینکه کارخانه بارز کرمان در سال 72 با ظرفیت 20 هزار تن در سال شروع به کار کرد، گفت: در سال ۷۴ یک طرح توسعه‌ای برای ۱۴۰۴ بارز تدوین کردیم که در این طرح باید به ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن در سال برسیم.

وی افزود: دستیابی به این چشم‌انداز ما را در صدر تولیدکنندگان لاستیک در منطقه قرار می‌دهد که امروز بریسای، کارخانه اول منطقه با ۱۷۰ هزار تن تولید در ترکیه است.

مشرفی اذعان داشت: در این ۲۴ سال به برنامه توسعه‌ای خود پایبند بوده‌ایم و در حال حاضر کارخانه کرمان با ۱۰۰ هزار تن و کارخانه کردستان با ۵۰ هزار تن ظرفیت کار می‌کند.

مشرفی گفت: سال آینده ۲۵ درصد و تا دو سال آینده هم ۵۰ درصد ظرفیت کارخانه لاستیک بارز کردستان افزایش خواهد یافت و تعداد اشتغال کارخانه به یک هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

سرپرست گروه صنعتی بارز اذعان داشت: ایجاد یک کارخانه در غرب ایران با هدف صادرات به کشورهایی مانند سوریه، اردن و لبنان از برنامه‌های گروه صنعتی لاستیک بارز بود که این کارخانه در کردستان سرمایه‌گذاری شد.

مشرفی تصریح کرد: ما در منطقه‌ای قرار داریم که جز ترکیه، در هیچ کشور دیگری کارخانه لاستیک‌سازی وجود ندارد، در مصر و عراق یکی دو کارخانه کوچک بود که از کار افتاده‌اند و لذا ما در این منطقه می‌توانیم یک نقطه عطف در تولید لاستیک باشیم.

ضرورت داشتن روحیه بسیجی در میان مدیران

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم با تبریک هفته بسیج بر ضرورت داشتن روحیه بسیجی در میان مدیران و تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: بسیج یک فرهنگ است و با داشتن روحیه بسیجی می‌توان شاهد پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف تولید بود.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی اظهار داشت: هر جا فرهنگ بسیج حاکم باشد، تحول و توسعه ایجاد می‌شود.

وی افزود: تلاش ما این است مردم در رفاه و امنیت زندگی کنند و کسانی که شبانه روزی برای آرامش مردم کار می‌کنند باید روحیه بسیجی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب خود را بسیجی می‌داند، یادآور شد: بسیح در ۴۰ سال گذشته سیر صعودی را طی کرده و افتخار می‌کنیم که در بخش‌های مختلف روی پای خود ایستاده و توانسته‌ایم نیازهای خود را تامین کنیم.

شاهرودی با ابراز خوشحالی از رشد و توسعه کارخانه بارز کردستان در منطقه، تصریح کرد: کارخانه بارز کردستان استانداردهای بین المللی را رعایت می کند و این افتخار بزرگی است که کشور را از وابستگی صنعت لاستیک بی نیاز می کند.

وی تصریح کرد: اکنون به جایی رسیدیم که عزت و آبروی ایران اسلامی به بالاترین درجه خود رسیده و به همت نیروهایی که دلسوزانه کار کردند به فناوری‌های جدید از جمله ساخت موشک‌های نقطه زن دست یافته‌ایم.

شاهرودی بر لزوم تلاش برای صادرات تولید تاکید کرد و یادآور شد: طبق پیش بینی بانک جهانی اقتصاد ایران از سال آینده رشد خواهد یافت و در سال‌های آینده جزو ۱۰ کشور اول جهان از لحاظ اقتصادی قرار خواهیم گرفت.

تاکید بر ضرورت توسعه کارخانه لاستیک کردستان

استاندار کردستان نیز در این مراسم بر ضرورت توسعه کارخانه لاستیک بارز کردستان تاکید کرد و گفت: همجواری اقلیم کردستان و نیاز آنها به لاستیک، ضرورت توسعه کارخانه لاستیک بارز در کردستان را دوچندان کرده است.

بهمن مرادنیا اظهار داشت: اگر حضور در برخی مکان‌ها نگران‌کننده است، اما حضور در مکان‌های صنعتی و کارگری ما را خوشحال خواهد کرد چرا که یک موج امیدواری در ما ایجاد می‌کند.

استاندار کردستان بیان کرد: با وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در خصوص صادرات استان مکاتباتی انجام شده و پیگیری می‌کنیم که مجموعه بارز در کردستان را با هدف توسعه صادرات تقویت کنیم.

مرادنیا تصریح کرد:کردستان ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌تواند به قطب تولید بخصوص در کشاورزی و صنعت تبدیل شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در زیرساخت‌های استان انجام شده است که پروژه راه‌آهن به عنوان یک زیرساخت مهم تا پایان سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی در پایان گفت: در جلسه‌ای که قرار است در اتاق بازرگانی کشور تشکیل شود از سرمایه‌گذاران برای حضور در استان دعوت خواهد شد.




منبع: ایلنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ایران به دنبال کسب رتبه اول تولید لاستیک در خاورمیانه

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است