Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
توسط محققان کشور به ثمر رسید:

تولید موتور الکتریکی ایرانی برای خودروهای برقی

سه شنبه | ۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۸:۵۰ | کد خبر: CP- ۱۲۵۵۹ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
محققان ایرانی در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت پیشران الکتریکی خودروهای برقی و هیبریدی شدند.
به گزارش کارپرس، یکی از بخش های اصلی در خودروی الکتریکی یا هیبرید، سیستم پیشران الکتریکی است. این سیستم شامل دو زیرسیستم اصلی موتورهای کششی و درایو کششی است. با توجه به فناوری پیشرفته این زیرسیستم‌ها، در حال حاضر، زیرساخت قابل ملاحظه‌ای در رابطه با طراحی و ساخت آنها در داخل کشور موجود نیست.

اصفهانیان مدیر این پروژه گفت: همچنین با توجه به کاربرد دوگانه سیستم پیشران الکتریکی در تجهیزات نظامی و هسته‌ای، تأمین آنها از خارج کشور نیز با مشکل روبرو است. به همین دلیل پروژه طراحی و ساخت درایو کششی با کاربرد خودرویی تعریف و اجرا شد.

وی افزود: محصول درایو کششـی، یک اینورتر سه فاز برای درایو موتورهای کششی القایی و آهنربای دائم تا محدوده توان ۲۰۰ کیلووات است. این خانواده محصول، محدوده ولتاژ ۲۰۰ تا ۸۰۰ ولت و جریان تا مقدار حداکثر A(RMS)۴۲۰ را پوشش می‌دهد.

به گفته این فعال دانش بنیانی، هسته کنترلی مورد استفاده در این محصول از نوع کنترل برداری است. کنترلر علاوه بر انجام عملکردهای جانبی برای حفاظت درایو و موتور در برابر دمای بالا، جریان زیاد، ولتاژ بسیار بالا و یا بسیار پایین، دارای توابع خاصی برای کنترل عملکرد موتور کششی نظیر مدیریت اضافه توان موتور و فرکانس سوئیچینگ متغیر است.

اصفهانیان خاطر نشان کرد: در این پروژه از سیستم کنترل از پروتکل ارتباطی CAN برای برقراری ارتباط مطمئن با سایر کنترلرهای موجود در خودرو استفاده می شود.

اصفهانیان خاطر نشان کرد: تمامی نیازمندی‌های استانداردی و عملکردی در طراحی این محصول لحاظ شده است. محفظه این درایو به‌گونه‌ای طراحی شـده که کاملا بسته و دارای استاندارد IP۶۸ برای محافظت در برابر گرد و خاک و آب است.

بنا به گفته مدیر این طرح ملی فناوری، قدم بعدی در راستای تکمیل این محصول، انجام تست‌ها و اخذ تاییدیه‌های مورد نیاز است که متاسفانه بخش قابل توجهی از آنها در داخل کشور قابل انجام نیست.

وی خاطر نشان کرد: یکی از نیازهای اصلی در توسعه این طرح که ارتباط مستقیمی با افزایش رفاه جامعه و رفع نیازهای صنعت خودرو دارد، «توسعه زیرساخت زنجیره تامین و تولید محصول» است که این کار به همراهی و حضور بخش های مختلف دولتی و خصوصی نیازمند است.




منبع: خبرگزاری مهر

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید موتور الکتریکی ایرانی برای خودروهای برقی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است