Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مدیرعامل نمایشگاه تبریز مطرح کرد:

استعداد آذربایجان شرقی برای مرکزیت صادرات لوازم یدکی

پنج شنبه | ۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۰۶:۲۰ | کد خبر: CP- ۱۲۲۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
اگر قطعه سازان از سوی مسئولان مورد حمایت قرار گیرند، شاهد تولید قطعات با کیفیت برای مصرف داخلی و صادرات خواهیم بود و به طور یقین آذربایجان شرقی می تواند به قطب صادرات لوازم یدکی تبدیل شود.
به گزارش کار پرس،  حبیب ماهوتی درباره برگزاری  نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته در تبریز ، با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه خودرو در تبریز قدمت بالایی دارد، گفت: نخستین دوره نمایشگاه خودرو در تبریز 20 سال پیش برگزار شد و به این ترتیب نمایشگاه خودرو در تبریز قدمتی بیشتر از نمایشگاه خودرو در تهران، مشهد و سایر شهرها دارد. این نمایشگاه از آن زمان تاکنون به‌طور پیوسته برگزار شده است و هرساله نیز شمار بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان این نمایشگاه افزایش پیدا می‌کند که نشان از موفقیت این نمایشگاه است."

وی ادامه داد: بخشی از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه متخصصین این صنعت هستند. این بازدیدکنندگان با توجه به آنکه آذربایجان شرقی قطب قطعه‌سازی کشور محسوب می شود  برای مذاکره با قطعه سازان در نمایشگاه حاضر می‌شوند و در گفتگو با خودروسازان نیز توانایی‌های خود را ارائه می‌کنند. از سوی دیگر بعضی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه را مردم عادی تشکیل می‌دهند که برای دیدن خودروهای جدید در نمایشگاه حاضر خواهند شد. ضمن آنکه بعضی از بازدیدکنندگان با دیدن فرصت‌های موجود در صنعت قطعه‌سازی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ترغیب می‌شوند.

ماهوتی به حضور بازدید کنندگان خارجی اشاره کردو افزود: در جریان نمایشگاه تبریز آنچه که بیشتر مورد توجه است، علاوه بر بازدیدکنندگان داخلی در طول نمایشگاه شاهد حضور گسترده خارجی ها هستیم که به نوعی می توان به آنان  توریسم های صنعتی  گفت که این موضوع تاثیر بسزایی در توسعه صنعت خودرو و به ویژه توسعه آذر بایجان شرقی در زمینه صنعت گردشگری خواهد داشت.

وی تصریح کرد:به دلیل نزدیکی ترکیه با تبریز و عدم نیاز به دریافت ویزا، بازدیدکنندگان این کشور همیشه حضور پررنگی در نمایشگاه خودرو تبریز دارند و تجار ترکیه که در ادوار گذشته همیشه حضور پررنگی در نمایشگاه تبریز داشتند امسال نیز همانند سال های گذشته حضور خواهند داشت  و دیدارهای زیادی با غرفه داران ایرانی انجام خواهند داد. همچنین از کشورهای تازه استقلال یافته و اروپایی نیز بازدید کننده خواهیم داشت . که این موضوع می تواند نقطه قوت این نمایشگاه باشد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با بیان اینکه توانایی منطقه برای برگزاری نمایشگاه و وجود نزدیک به 60 درصد از تولیدکنندگان قطعات خودرو در استان از دلایل عمده برگزاری موفق این نمایشگاه محسوب می‌شود، گفت: باید به این نکته توجه داشت تاثیر اقتصادی برگزاری نمایشگاه خودرو تبریز فقط به این شهر و استان آذربایجان شرقی ختم نمی شود بلکه این نمایشگاه مرجعی است که تاثیر خود را در کل کشور می گذارد.

ماهوتی به حضور غول های خودرو سازی دنیا در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: یستمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی که  در محل دائمی نمایشگاهبین المللی تبریز برگزار خواهد شد علاوه بر مشارکت بیش از 270 واحد از استانهای آذربایجان شرقی و غربی، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز، مازندران، یزد، گلستان، اردبیل، زنجان و منطقه آزاد ارس، از کشورهای ترکیه، آلمان، اسپانیا، مالزی، چین، کره جنوبی، تایوان، بلاروس، کانادا و ژاپن در زمینه انواع خودروهای سواری و سنگین، دستگاههای تعمیرگاهی، روغن موتور، فیلتر، انواع قطعات یدکی خودرو، کمپرسور، باتری، پیستون، سیستم های الکتریکی و ایمنی خودرو، لیفتراک، تایر، قطعات فولادی و غیره حضور خواهند یافت.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز به قطعات تقلبی و وارداتی چین و  مشکلات به وجود آمده برای قطعه سازان تبریز اشاره کرد و گفت: ورود قطعات چینی و تقلبی به کشور  و رکود حاکم بر بازار لوازم یدکی  در سال های اخیر مشکلاتی را برای قطعه سازان تبریزی به وجود آورده است به طوری که شاهد تعدیل نیرو در این صنعت بوده ایم اما باید به این نکته تاکید کنم که با برگزاری نمایشگاه خودرو تبریز و شورو شوقی که در بین تولید کنندگان به وجود می آید، هر سال شاهد این هستیم که قطعه سازانی که قبل از برگزاری این نمایشگاه تصمیم به تعطیلی گرفته اند توانسته اند قوای از دست رفته خود را باز یابند و برای مدتی هرچند کوتاه در مدارتولید قرار گیرند و امید واریم با پشت سر گذاشتن رکود و رونق تولید در این صنعت شاهد جذب نیروهای متخصص از سراسر کشور به این شهر باشیم.

ماهوتی ادامه داد: به طور یقین با رونق و شکوفایی در این صنعت دغدغه مسئولان که رفع بیکاری و اشتغال زایی است برطرف شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریزدر پاسخ به این سوال که قرار بود تبریز به قطب صادرات قطعه تبدیل شود چرا این موضوع تا کنون محقق نشده است؟ گفت:در مورد  تبدیل تبریز به پایگاه صادرات لوازم یدکی از 8 سال پیش برنامه ریزی های آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت و در قطعه سازی ها آغاز شده است.اما متاسفانه به دلایل مختلف از جمله سوء مدیریت ها و عدم حمایت از صادرات کالا در این زمینه با مشکلاتی رو به رو شدیم، اگر قطعه سازان مورد حمایت قرار گیرند به طور یقین شاهد تولید قطعات  با کیفیت برای مصرف داخلی  و صادرات خواهیم بود.
 
 
منبع :اقتصاد آنلاین

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

استعداد آذربایجان شرقی برای مرکزیت صادرات لوازم یدکی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است