Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با حضور قطعه سازنماها؛

حال صنعت قطعه‌سازی کشور خوب نیست

چهارشنبه | ۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۰۶:۰۵ | کد خبر: CP- ۱۲۱۰ | سرویس: قطعه سازی
کارپرس:
یک قطعه ساز با گله از حضور قطعه سازنماها که از چین قطعه وارد کشور کرده و به نام تولید داخل به فروش می‌رسانند، گفت: شرایط با قطعه ساز داخلی کاری کرده که او نمی‌تواند از توانمندی خود به نحو احسن استفاده کند.
به گزارش کار پرس،  شهریاری با اشاره به اینکه قطعه سازان کشور در مقطعی برای شرکت‌های پژو  و رنو قطعه تولید و آنها را در بازارهای صادراتی اروپا به فروش می‌رساندند، اظهار داشت: متأسفانه در چند سال اخیر افزایش واردات و حضور قطعه ساز نماها که از چین قطعه وارد کشور کرده و به نام تولید داخل به فروش می‌رسانند مشکلاتی را برای این صنعت به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه قطعه ساز داخلی امروز بایکوت شده است، گفت: کمبود نقدینگی بهره‌های سنگین بانکی و مناسب نبودن محیط کسب و کار باعث شده تا قطعه امکان رقابت را در بازار نداشته باشد. این در حالی است که قطعه سازان کشور از لحاظ تکنولوژی و دانش فنی مشکلی ندارند.

این قطعه ساز با اشاره به اینکه در برخی از موارد خودروساز از قطعه ساز می خواهد با کاهش کیفیت قیمت محصول را کاهش دهد، تصریح کرد: در این میان برخی از افراد که هیچ گونه تخصصی در صنعت قطعه ندارند به این حوزه ورود پیدا کرده و به دنبال کسب سود برای خود هستند.

شهریاری در مورد توانمندی قطعه سازان برای تولید قطعات خودروهای جدید پژو نیز گفت: اینکه برخی می‌گویند قطعه ساز امکان تولید این قطعات را ندارد درست نیست اما شرایط با قطعه ساز داخلی کاری کرده که او نمی‌تواند از توانمندی خود به نحو احسن استفاده کند و گرنه به راحتی می‌توان درصد ساخت داخل خودروهای تولید مشترک را در کشور افزایش داد.

وی افزود: در حال حاضر قرار شده تولید محصول جدید ایران خودرو و پژو با 20 درصد ساخت داخل آغاز شود که در این شرایط سهم قطعه ساز داخلی با در نظر گرفتن خطوط رنگ و مونتاژ بسیار اندک است در حالی که قطعه ساز داخلی توانمندی بالایی دارد.

این قطعه ساز با تأکید براینکه باید اقدامات لازم برای رفع موانع پیش روی قطعه داخلی انجام شود، تصریح کرد: امروز قطعه سازان با کمتر از ظرفیت به تولید محصول می پردازند که همین امر فعالیت را برای آنها غیر اقتصادی کرده است.
 
 
منبع : خبرگزاری تسنیم

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

برچسب ها :

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

حال صنعت قطعه‌سازی کشور خوب نیست

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است