Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن:

کیفیت و قیمت، دو رکن اصلی خودرو های ایرانی

یکشنبه | ۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۰۷:۱۸ | کد خبر: CP- ۱۱۳۱ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
به اعتقاد یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تا زمانی که خودروسازان نتوانند در یک بازار رقابتی غیر رانتی سهم خود را افزایش دهند، نمی‌توان توقع ناراضی نبودن مصرف‌کنندگان و عدم اقبال به خودروهایی ایرانی را داشت.
به گزارش کار پرس، محمدرضا نجفی  گفت: تاکید مقام معظم بر استفاده کالای ایرانی یک راهبرد و جهت‌گیری درست است اما برای عملیاتی شدن این راهبرد باید زیرساخت‌های لازم هم در حوزه مصرف و هم در حوزه تولید به وجود آید؛ به عبارت دیگر برای جامه عمل پوشاندن به این فرمایش ضرورتا باید تولید رقابتی داشته باشیم.

نایب رییس مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه تا زمانی که کالای ایرانی نتواند پیروز رقابت در کیفیت، قیمت و زمان تحویل باشد، نخواهد توانست سهم بازار داخلی را از آن خود کند، گفت: زمانی می‌توان نسبت به فراگیر شدن مصرف کالای ایرانی امیدوار شد که تولید جای خود را در بازار مصرف باز  کند و سهم مناسبی را به دست آورد و این نمی‌شود مگر کالای ایرانی با کیفیت و با قیمت و در زمان مناسب به بازار عرضه شود. هر نقص و اشکالی به هر یک از سه عنصر مذکور وارد باشد به طور طبیعی از سهم کالای ایرانی کاسته و بر سهم رقبای خارجی افزوده می‌شود و سهم کالای ایرانی از بازار مصرف از دست می‌رود.

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود مشکلات ساختاری، اجرایی و فنی خودروسازان و خودروهای ایرانی صنعت خودرویی کشور توان رقابت با برندهای خودروسازی جهان را دارد، گفت که اگر مدیران صنعت خودروسازی کشور وضعیت جاری را ادامه دهند و مسیر وصله و پینه کردن و بهبود تدریجی را دنبال کنند، این روند نسبتی با نیازهای جامعه ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ارزیابی از عملکرد خودروسازان کشور، گفت: با جهت‌گیری و شتابی که در  خودروسازان داخلی می‌بینم، گمانم این است که تا شرایط رقابتی و غیررانتی به وجود نیاید،  تحقیق و توسعه ارتقاء نیابد، قیمت تمام شده کاهش نیابد، ارتقاء کیفیت حاصل نشود، خودروهای پیش خرید شده به موقع تحویل نشود و  توجه کافی به نیازهای به حق مشتریان نشود، نمی‌توان به افزایش کیفیت خودروهای ایرانی و رضایت مشتریان از آنها امیدی داشت.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کیفیت و قیمت، دو رکن اصلی خودرو های ایرانی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است