Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس هیأت مدیره‌ی انجمن قطعات سازان:

چینی ها مصوبه داخلی سازی ایران را رعایت نمی‌کنند

شنبه | ۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۰۷:۵۲ | کد خبر: CP- ۱۱۲۸ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
محمدباقر رجال گفت: در حالی که وزارت صنعت اعلام کرده که حداقل 20 درصد قطعات مصرفی در این خودروها باید تولید داخل باشد اما این آقایان هر روز با دادن وعده وعید و امروز و فردا کردن برای خود زمان می‌خرند
به گزارش کار پرس، رئیس هیأت مدیره‌ انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در مورد استفاده خودروسازان خارجی از قطعات ایرانی گفت: این خودروسازها که عمدتاً‌ چینی هستند برای گرفتن امتیازات خاص مانند تسهیلات اعلام می‌کنند که از قطعات تولید داخلی استفاده می‌کنند اما در واقع همه آنها CKD و وارداتی است.

 محمدباقر رجال ادامه داد: در حالی که وزارت صنعت اعلام کرده که حداقل 20 درصد قطعات مصرفی در این خودروها باید تولید داخل باشد اما این شرکت‌ها هر روز با دادن وعده  و وعید و امروز و فردا کردن برای خود زمان می‌خرند و سود سرشاری را نصیب خود می‌کنند.  در واقع چیزی از تولیدات قطعه‌سازان ایرانی و آنچه را که وزارت صنعت بخشنامه کرده وارد چرخه تولید خودرو نمی‌شود.

وی در خصوص پیگیری انجمن برای حل این مشکل گفت: متاسفانه عده‌ای در این انجمن نفوذ کرده‌اند و شیطنت‌هایی به نفع خودروسازان چینی می‌کنند به طوری که زمینه را برای توفیق بیشتر آنها آماده می‌کنند. ما امیدواریم با برنامه‌هایی که در این خصوص در نظر گرفته‌ایم زودتر این مسائل حل شود و ما فارغ از این قبیل مشکلات داخلی بتوانیم حقوق قطعه‌سازان ایرانی را پیگیری کنیم.

رجال در پایان تصریح کرد: قطعات تولید شده داخل از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با اجناس چینی نیست و من همواره این سوال را پیش خودم مطرح می‌کنم که این آقایان با چه وجدانی قطعه بی‌کیفیت چینی را وارد کشور می‌کنند و باعث بیکاری جوانان ایرانی می‌شوند. ما اگر می‌خواهیم صنعت خودروی  و قطعه‌سازی کشور پیشرفت کند باید به تولید داخل بها بدهیم و به قطعه‌سازان کمک کنیم.


منبع: ایلنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چینی ها مصوبه داخلی سازی ایران را رعایت نمی‌کنند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است