به گزارش کار پرس، رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در مورد استفاده خودروسازان خارجی از قطعات ایرانی گفت: این خودروسازها که عمدتاً چینی هستند برای گرفتن امتیازات خاص مانند تسهیلات اعلام میکنند که از قطعات تولید داخلی استفاده میکنند اما در واقع همه آنها CKD و وارداتی است.
محمدباقر رجال ادامه داد: در حالی که وزارت صنعت اعلام کرده که حداقل 20 درصد قطعات مصرفی در این خودروها باید تولید داخل باشد اما این شرکتها هر روز با دادن وعده و وعید و امروز و فردا کردن برای خود زمان میخرند و سود سرشاری را نصیب خود میکنند. در واقع چیزی از تولیدات قطعهسازان ایرانی و آنچه را که وزارت صنعت بخشنامه کرده وارد چرخه تولید خودرو نمیشود.
وی در خصوص پیگیری انجمن برای حل این مشکل گفت: متاسفانه عدهای در این انجمن نفوذ کردهاند و شیطنتهایی به نفع خودروسازان چینی میکنند به طوری که زمینه را برای توفیق بیشتر آنها آماده میکنند. ما امیدواریم با برنامههایی که در این خصوص در نظر گرفتهایم زودتر این مسائل حل شود و ما فارغ از این قبیل مشکلات داخلی بتوانیم حقوق قطعهسازان ایرانی را پیگیری کنیم.
رجال در پایان تصریح کرد: قطعات تولید شده داخل از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با اجناس چینی نیست و من همواره این سوال را پیش خودم مطرح میکنم که این آقایان با چه وجدانی قطعه بیکیفیت چینی را وارد کشور میکنند و باعث بیکاری جوانان ایرانی میشوند. ما اگر میخواهیم صنعت خودروی و قطعهسازی کشور پیشرفت کند باید به تولید داخل بها بدهیم و به قطعهسازان کمک کنیم.
محمدباقر رجال ادامه داد: در حالی که وزارت صنعت اعلام کرده که حداقل 20 درصد قطعات مصرفی در این خودروها باید تولید داخل باشد اما این شرکتها هر روز با دادن وعده و وعید و امروز و فردا کردن برای خود زمان میخرند و سود سرشاری را نصیب خود میکنند. در واقع چیزی از تولیدات قطعهسازان ایرانی و آنچه را که وزارت صنعت بخشنامه کرده وارد چرخه تولید خودرو نمیشود.
وی در خصوص پیگیری انجمن برای حل این مشکل گفت: متاسفانه عدهای در این انجمن نفوذ کردهاند و شیطنتهایی به نفع خودروسازان چینی میکنند به طوری که زمینه را برای توفیق بیشتر آنها آماده میکنند. ما امیدواریم با برنامههایی که در این خصوص در نظر گرفتهایم زودتر این مسائل حل شود و ما فارغ از این قبیل مشکلات داخلی بتوانیم حقوق قطعهسازان ایرانی را پیگیری کنیم.
رجال در پایان تصریح کرد: قطعات تولید شده داخل از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با اجناس چینی نیست و من همواره این سوال را پیش خودم مطرح میکنم که این آقایان با چه وجدانی قطعه بیکیفیت چینی را وارد کشور میکنند و باعث بیکاری جوانان ایرانی میشوند. ما اگر میخواهیم صنعت خودروی و قطعهسازی کشور پیشرفت کند باید به تولید داخل بها بدهیم و به قطعهسازان کمک کنیم.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان