Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

وضعیت بازار خودرو در آخرین هفته بهار

چهارشنبه | ۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۲۲:۰۲ | کد خبر: CP- ۱۱۱۲۵ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
بررسی بازار خودرو از آغاز هفته جاری تا امروز (چهارشنبه) حاکی از وجود جوی آرام در این بازار، انجام حداقل خرید و فروش‌ها و ثبات قیمت‌ها بود.
به گزارش کارپرس، کارشناسان بازار خودرو پیش بینی می‌کنند اگر شوک روانی جدیدی به بازار وارد نشود، در یکی دو روز آینده نیز بازار آرام خواهد بود.

«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران معتقد است در دو سه روز گذشته قیمت اکثر خودروها ثابت بوده و بجز پنجشنبه هفته گذشته که افزایش قیمت‌ها را شاهد بودیم، تا امروز قیمت‌ها بدون تغییر مانده است.

وی به ایرنا گفت: افزایش قیمت ارز، همچنین برخی اخبار نظیر اعلام زیاندهی شرکت های خودروساز یا اعلام قیمت تمام شده برخی خودروها از سوی برخی مسئولان و نمایندگان مجلس، شوک‌های قیمتی به بازار وارد کرد، اما این روزها از بار روانی این اخبار کاسته شده است.

برپایه مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا، امروز پراید ۱۱۱ به قیمت ۴۹ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به قیمت ۴۵ میلیون تومان، تیبا ۵۲.۵ میلیون تومان، ساینا ۵۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به قیمت ۸۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج به قیمت ۱۰۳ میلیون تومان، سمند ۸۵.۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ به قیمت ۸۲ میلیون تومان و پژو پارس ۱۰۲ میلیون تومان خرید و فروش شد.

برخی بنگاه داران معتقدند این روزها به اصطلاح بازار راه افتاده و مشتریان برای خرید اقدام می کنند و هر کس که نیاز داشته و متقاضی واقعی باشد نسبت به خرید اقدام می کند، اما افرادی که قصد تبدیل به احسن کردن خودروی خود را داشته باشند، به دلیل بالا بودن قیمت ها به خودروهای کنونی خود بسنده می کنند.

همچنین از نظر آنان، این روزها واسطه گری و دلالی در بازار خودرو به حداقل خود رسیده است.

بررسی برخی خودروهای مونتاژی حاکی از قیمت خوردن ۳۳۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸، ۳۲۰ میلیون تومانی سراتو، ۳۸۰ میلیون تومانی سیتروئن سی ۳ مدل ۹۷، ۴۱۰ میلیون تومانی سیتروئن سی ۳ مدل ۹۸، ۱۸۸ میلیون تومانی چانگان و ۳۰۰ میلیون تومانی جک اس ۵ است.

فعالان بازار خودرو می گویند این روزها مشتریان از قدرت چانه زنی بالاتری برخوردارند و اگر عجله ای برای خرید نداشته باشند، می توانند خودروهای یاد شده را بین دو تا سه میلیون تومان ارزانتر از فروشندگان خریدای یکنند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در این زمینه می گوید اگر عرضه خودرو بطور مرتب از سوی خودروسازان انجام شود، باید شاهد کاهش بیش از پیش قیمت ها باشیم.

همچنین یک نمایشگاه دار خودروهای خارجی در منطقه یوسف آباد تهران به ایرنا گفت: این روزها بازار خودروهای خارجی در نوعی حالت گیجی به سر می برد، بطوری که در برخی موارد برای دو خودرو از یک مدل مشابه تا ۱۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت وجود دارد.

«کوروش طواحن» افزود: با این حال، مراجعه مشتریان برای خرید خودرو به بنگاه ها افزایش داشته است، اما خرید و فروش ها در حداقل خود است.




منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

وضعیت بازار خودرو در آخرین هفته بهار

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است