Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
از نگاه آمار؛

تولید خودروسازان خصوصی کاهش یافت

شنبه | ۱۳۹۵/۰۶/۲۰ - ۰۷:۱۶ | کد خبر: CP- ۱۰۷۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
در حالی که طبق آمار پنج ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان نیمه دولتی کشور با افزایش تیراژ روبه‌رو شده‌اند، خصوصی‌ها کاهش تولید را تجربه کرده‌اند تا همچنان سهم کمی از بازار را در دست داشته باشند.
به گزارش کار پرس، طبق آمار اعلامی، پنج خودروساز بخش خصوصی کشور شامل «مدیران خودرو»، «گروه بهمن»، «کرمان موتور»، «راین خودرو» و «دیارخودرو»، در مجموع 33 هزار و 967 دستگاه انواع محصولات سواری را تا پایان مردادماه امسال به تولید رسانده‌اند تا کاهشی حدودا 8/ 15 درصدی گریبان آنها را بگیرد. در این بین، بیشترین تیراژ نصیب «مدیران خودرو» شده است، شرکتی که محصولات چری چین به‌خصوص برند ام‌وی‌ام را مونتاژ می‌کند. این شرکت در پنج ماه امسال 19 هزار و 430 دستگاه خودرو را مونتاژ کرده که این موضوع از رشد 7/ 34 درصدی تولید حکایت دارد. بیشترین تیراژ «مدیران خودرو» به مدل ام‌وی‌ام 110 مربوط می‌شود و این در حالی است که آریزو، ام‌وی‌ام 550 و تیگو5 از جمله دیگر محصولات این شرکت به شمار می‌روند.

اما کرمان موتوری‌ها در شرایطی با تیراژ 12 هزار و 810 دستگاهی شان دومین خودروساز بخش خصوصی به شمار می‌روند که آمار از افت تولید آنها حکایت دارد. بر این اساس، کرمان موتور که محصول اول آن جک S5 است، در مقایسه با پنج ماه نخست سال گذشته، بیش از 43 درصد افت تولید را به خود می‌بیند. پس از این شرکت اما «گروه بهمن» با توجه به تیراژ یک هزار و 493 دستگاهی اش، افتی 7/ 30 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته تجربه کرده است. این شرکت که شاخص ترین محصولش مزدا3 نام دارد، در تولید دو محصول چینی خود یعنی لندمارک و آسا به ترتیب با افت 100 و 4/ 97 درصدی روبه‌رو شده است.

اما در جمع خودروسازان خصوصی کشور، دو شرکت بسیار کم تیراژ به نام‌های راین خودرو و دیارخودرو نیز به چشم می‌آیند. در این بین، راینی‌ها که روزگاری هیوندایی مونتاژ می‌کردند ، در پنج ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 88 درصد افت تیراژ را تجربه کرده اند. این شرکت تنها 141 دستگاه در بازه زمانی موردنظر تولید داشته است.دیارخودرو نیز که محصولات گریت وال چین را مونتاژ می‌کند، تا پایان مرداد امسال 93 دستگاه، یعنی 80 دستگاه بیش از میزان تولید پنج ماه نخست سال گذشته، تیراژ داشته است.
 
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید خودروسازان خصوصی کاهش یافت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است