Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سرویس اخبار داخلی



کارپرس
یک گزارش رسمی از کاهش محسوس قیمت‌ها در بازار بعد از اصلاح قیمت کارخانه حکایت دارد. در این گزارش تصریح شده که افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در اواخر اردیبهشت‌ماه توسط مرجع قیمت‌گذار، زمینه کاهش قیمت‌ها در بازار را فراهم کرده است. به این ترتیب گزارش مذکور را می‌توان سندی عینی از واقعیت اصلاح قیمت خودرو تلقی کرد.


کارپرس
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد با وجود اینکه همچنان شکاف بزرگی بین قیمت کارخانه و بازار خودرو وجود دارد، اما چندان رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این مورد وجود ندارد. این اتفاق دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها نوبت‌دهی به متقاضیان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، آزادسازی واردات خودرو به‌ویژه ورود خودروهای کارکرده و البته چشم‌انداز قیمت خودرو است.


کارپرس
خودروسازی کشور در شرایطی همچنان درگیر قیمت‌گذاری دستوری است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در طرح تحول خود قصد اصلاح این مدل را دارد.


کارپرس
رئیس کل بانک مرکزی از توافق یک‌میلیارد دلاری با وزارت صمت برای واردات خودروهای برقی خبر داد.


کارپرس
مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اجباری بودن استاندارد روغن موتور و همچنین فیلتر هوا و روغن خودرو از توقیف ۱۲۱ هزار لیتر روغن موتور تقلبی در تهران خبر داد.


کارپرس
دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو روز سه‌شنبه در حالی افتتاح شد که رونمایی از محصول «ری‌را» برقی در روز اول نمایشگاه با حواشی زیادی همراه بود. طی سه روز گذشته فضای مجازی مملو از عکس‌های خودروی جدید برقی کشور بود که وجود دو خروجی اگزوز در آن حاشیه‌ساز شد. دو خروجی اگزوز دقیقا همانند نسخه بنزینی است و این پرسش برای بسیاری از حاضران در نمایشگاه مطرح بود که چرا خودروی برقی باید خروجی دود داشته باشد.


کارپرس
چشم جاده‌ها و خیابان‌های کشور هرچند هنوز چندان به جمال خودروهای وارداتی جدید روشن نشده، اما با توجه به شماره‌گذاری و تحویل تعداد محدودی از آنها، قیمت بازارشان به‌تدریج در حال شکل‌گیری است. رصد اطلاعات موجود در پلتفرم‌های مجازی فروش خودرو نشان می‌دهد پای خودروهای وارداتی تحویل‌داده‌شده، به‌تدریج به این سکوها در حال باز شدن است، آن هم با قیمت‌هایی بالاتر از آنچه برای متقاضیان آب خورده است.


کارپرس
دومین نمایشگاه طرح تحول صنعت خودرو از دیروز کار خود را آغاز کرد، نمایشگاهی که تم اصلی آن خودروهای برقی و هیبریدی است. اوایل شهریور سال گذشته بود که برای اولین بار نمایشگاهی با عنوان «تحول صنعت خودرو» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و در آن، به‌اصطلاح دستاوردهای خودرویی کشور به نمایش درآمدند.


کارپرس
رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به تهیه تقویم برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه گفت: تلاش ما این است که خودروهایی که در شرف اجرای کامل استانداردها هستند، تا پایان سال به این هدف برسند.


کارپرس
افزایش سهم چینی‌ها در صنعت خودرو و قطعه، خودروسازان و فعالان صنعت قطعه را نگران کرده است. آمارهای موجود از رشد ۲۲درصدی سهم بازار چینی‌ها طی یک دهه گذشته حکایت دارد. این در شرایطی است که به گفته فعالان صنعت قطعه، نزدیک به ۵۵۰میلیون دلار ثبت سفارش قطعه از چین توسط دو خودروساز بزرگ کشور انجام شده است.


کارپرس
«واردات خودروهای اقتصادی» از ابتدای پروسه رفع ممنوعیت واردات خودرو، یکی از کلیدواژه‌های سیاستگذار در این زمینه بود، اما در عمل خودروهای وارداتی حتی در محدوده یک‌میلیارد تومان هم نیستند.


کارپرس
رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از کاهش قیمت تایر در کشور خبر داد و از برنامه‌ریزی برای تبدیل ایران به یک صادرکننده تایر خبرداد.


کارپرس
۶ ماه از آخرین مرحله عرضه خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو می‌گذرد و حالا ظاهرا قرار است برخی از محصولات ایران‌خودرو و سایپا به‌زودی در این سامانه به فروش برسند، اما هنوز زمان دقیق عرضه این محصولات مشخص نیست. آخرین مرحله عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مربوط به محصولات خودروسازان خصوصی بود که از دوشنبه ۲۴ تا پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه انجام شد.


کارپرس
سازمان ملی استاندارد از تدوین استاندارد ملی خدمات بیمه خودرو با هدف تعیین الزامات مربوط به کیفیت ارائه خدمات بیمه خودرو به مشتریان و برای شفاف سازی فرآیند صدور بیمه نامه، رضایت ذی نفع در فرایند پرداخت خسارات و رعایت حقوق ذی‌نفعان در دفاتر بیمه خودرو، خبر داد.


کارپرس
بررسی بازار خودرو طی یک ماه گذشته نشان از افزایش قیمت بیشتر محصولات وارداتی، داخلی و مونتاژی دارد. این در حالی است که با عرضه برخی از خودروهای وارداتی، انتظار می‌رفت که بازار خودرو تحت‌تاثیر قرار گرفته و شاهد افت قیمت به‌خصوص در مورد محصولات خارجی باشیم.


کارپرس
زیان تولید خودروسازان پس از یک دوره نزول کوتاه در انتهای دهه ۹۰، در آغاز دهه جدید در مسیر صعودی دوباره قرار گرفته و طبق پیش‌بینی خودروسازان، در پایان امسال رکورد خواهد زد. طبق گزارشی که خودروسازان بزرگ کشور در قالب صورت‌های مالی تلفیقی (حسابرسی‌نشده) به بورس ارائه داده‌اند، از سال ۱۳۹۷ به بعد، «مبلغ بهای تمام‌شده» تولید خودروسازان از «مبلغ فروش» محصولات سبقت گرفته است. بنابراین، ایران‌خودرو و سایپا عملا از سال ۹۷ به بعد تولیدی توأم با زیان داشته‌اند.