به گزارش کارپرس، برای رقابت با غولهای جهانی نظیر تویوتا و فولکسواگن مهمترین هدف این طرح است. میزان مجاز مشارکت سرمایهگذاران غیردولتی در این شرکتها هنوز مشخص نشده و ممکن است جزئیات این طرح با توجه به بازخورد فعالان حوزه خودرو مورد بازنگری قرار بگیرد. دولت چین به تازگی تعرفه واردات خودرو را به ۱۵ درصد کاهش داده است و خودروسازان چینی ناگزیر خواهند شد محصولاتی با کیفیت بالاتر و قیمت مناسبتر تولید کنند.
برخی از بزرگترین خودروسازان چینی نظیر گروههای خودروسازی فاو، و دانگفنگ کاملا دولتی هستند. دولت چین با استفاده از ابزارهای قانونی خود دیگر خودروسازانی همچون گوانگ ژو، سایک موتور و بایک را نیز تحت کنترل دارد.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
لینک کوتاه:
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان