Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

خودروهای خودران برای قانونی شدن به کنگره آمریکا می روند

دوشنبه | ۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۹:۱۸ | کد خبر: CP- ۳۷۷۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
آمریکا برای اولین بار طی روزهای آینده قانونی را در ارتباط با استفاده از خودروهای خودران و بدون نیاز به راننده به رای می‌گذارد.
به گزارش کارپرس، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی موسوم به قانون خودروهای خودران را به رای خواهد گذاشت که طبق آن چارچوب استفاده از خودروهای خودران در خیابان‌ها برای مردم و شرکت‌های سازنده این اتومبیل‌ها مشخص خواهد شد. کارشناسان تصویب قانون یادشده را یک نقطه عطف تاریخی می‌دانند که تکلیف پلیس و دیگر شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری تولید خودروهای خودران را نیز مشخص می‌کند.

 قانون یاد شده در جولای گذشته به تایید کمیته انرژی و بازرگانی کنگره آمریکا رسید و حالا قرار است تمامی نمایندگان در مورد آن تصمیم‌گیری کنند. براساس مفاد این قانون شرکت‌های سازنده خودروهای خودران در اولین سال اجرای قانون یادشده می‌توانند تا 25 هزار خودروی بدون نیاز به راننده را در خیابان‌ها آزمایش کنند و می‌توانند این رقم را در یک بازه زمانی سه ساله به حداکثر 100 هزار خودرو در سال افزایش دهند.

یک نکته مثبت در این قانون این است که رعایت استانداردهای امنیتی سختگیرانه خودروهای فعلی در خودروهای خودران فعلا الزامی نیست و تصمیم‌گیری در این زمینه در سال‌های آینده انجام می‌شود. هدف از تصویب این قانون حمایت از ابتکار و نوآوری اعلام شده است. دانشمندان می‌گویند خودروهای خودران با حذف عامل اشتباهات انسانی، مرگ‌ومیر و جراحات حاصل از تصادفات را به حداقل کاهش می‌دهند و به انسان‌ها امکان می‌دهند به جای رانندگی وقت خود در اتومبیل را صرف کار کردن، مطالعه کردن یا تفریح کنند.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروهای خودران برای قانونی شدن به کنگره آمریکا می روند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است