Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

خودروهای برقی در مادرید مشتریان بیشتری دارد

یکشنبه | ۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۷:۳۳ | کد خبر: CP- ۳۶۱۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شهروندان در مادرید اسپانیا هم‌اکنون بیشتر خواستار استفاده و اجاره خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست هستند.
به گزارش کارپرس، آینده صنعت خودرو در مادرید، پایتخت اسپانیا، بسمت پاک تر و ارزان تر شدن پیش خواهد رفت که این امر چالشی برای خودروهای بنزینی کنونی بشمار می رود.

بالغ بر ۱۰۰ هزار مشتری در مادرید تنها در مدت پنج ماه، بسمت سرویس جدید درخواست خودروی برقی Emov گرایش پیدا کرده اند که این رقم در حال نزدیک شدن به تعداد بالای سفرهای درخواستی از شرکت اروپایی خدمات اشتراک خودروی  Daimler's Car۲Go است.

شرکت خدماتی Emov بعنوان یک جوینت ونچر میان گروه صنعتی PSA فرانسه و شریکش Eysa اسپانیا، مدل های برقی خودروهای سیتروئن سی- زیرو (Citroen C-Zero) را به مردم اجاره می دهد.

گسترش روز افزون خودروهای برقی بدنبال تصمیم شورای شهر مادرید بوجود آمده که این امر موجب شده مردم برای سفر به مناطق محدودی از شهر از آن استفاده کرده و بطور رایگان در سطح شهر پارک کنند و این امر در صرفه جویی وقت و هزینه کمک بسزایی به آنها می کند.

شهروندان اسپانیایی از سرویس و خودروهای شرکت خدماتی Car۲Go، به ازای هر دقیقه ۲۱ یورو پرداخت می کنند که در مقایسه با شهرهای برلین، اشتوتگارت و آمستردام  که هر یک به ترتیب ۲۴، ۲۹ و ۳۱ یورو در هر دقیقه است، بسیار ارزانتر بوده و همین می تواند دلیل میزان بالای استفاده مادریدی ها از این سرویس باشد.

توماس بیرمان – مدیر اجرایی شرکت خدمات خودروی Daimler's Car۲Go در اروپا – اظهار کرد:" مادرید هم اکنون بعنوان شاخص تعیین کننده برای پیشرفت تجاری ما در آینده بحساب می آید و شهروندانِ هیچ جای دیگری همچون مادرید از اجاره آسان و ارزان خودروهای برقی برخوردار نیستند".

به گفته مدیر فروش و بازاریابی شرکت خودروسازی رنو فرانسه در ۱۷ ژوئیه در پاریس، این شرکت با همکاری اپراتور Ferrovial اسپانیا، در حال مذاکراتی برای راه اندازی سومین اپراتور خودروی برقی در مادرید است.

بر اساس گزارش بلومبرگ از چشم انداز خودروهای برقی جدید در سال ۲۰۱۷، باتوجه به روند رو به رشد خودروهای برقی در جهان، برخی از دارندگان خودرو و رانندگان در سالهای آینده، خودروهای خود را به فروش خواهند گذاشت و افرادی هم که قصد خرید خودرو را دارند، انتظار می رود خرید خود را به تعویق انداخته و یا لغو کنند.

طبق آمار منتشر شده توسط موسسه فراست و سالیوان، تعداد مشتریان خودروهای برقی در سراسر جهان در سال جاری به ۱۶ میلیون می رسد و برآورد می شود این رقم تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۴۴ میلیون خواهد رسید.

البته این روندِ رو به رشد استفاده از خودروهای برقی در مادرید، بدون مشکل و چالش هم نبوده است. خودروهای شرکت Car۲Go از دسامبر ۲۰۱۵ تا آوریل سال گذشته، از سوی رانندگان تاکسی به نشانه اعتراض ۷۰ بار مورد حمله واقع شده اند. رانندگان تاکسی از گسترش روز افزون استفاده مردم از این خودروها ناراضی اند، همانطور که جیزز فرناندز – مدیر سازمان تاکسیرانی حرفه ای در مادرید – بر این باور است که این شرکت ها با اشغال و تسلط بر فضای عمومی شهر، تنها بدنبال کسب منافع شخصی خود هستند.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروهای برقی در مادرید مشتریان بیشتری دارد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است