Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

خودروهای برقی و تاثیر بر تقاضا در بازار سکه ی نفت!

چهارشنبه | ۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۹:۱۱ | کد خبر: CP- ۳۵۹۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
طرح‌های پیشنهادی برخی کشورها برای ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی، فشار مضاعفی را بر صنعت نفت جهانی وارد کرده است.
به گزارش کارپرس، اعلام اخیر کشورهایی نظیر انگلستان و فرانسه که درصدد ممنوعیت تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی هستند، این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا رشد صنعت خودروهای برقی منجر به کاهش تقاضای نفت در جهان می‌شود یا خیر. در نخستین سال‌های آغاز به‌کار صنعت نفت در اواخر قرن ۱۹‌میلادی، بنزین یک محصول بی‌استفاده به‌شمار می‌آمد که باید دور ریخته می‌شد. اما این باور از زمانی که نخستین سری از خودروهای بنزینی به تولید انبوه رسیدند، از بین رفت و دوباره با گذشت نزدیک به یک قرن، رابطه میان صنعت خودرو و محصولات نفتی رو به زوال می‌رود.

 طبق گزارشی از فایننشال تایمز، مدیران اجرایی غول‌های نفتی جهان، سعی در پاسخ به این سوال داشته‌اند. به‌عنوان مثال، بن ون بوردن – مدیر اجرایی شرکت رویال داچ شل – چالش بزرگی که پیش‌روی غول‌های نفتی است را انکار نکرده و گفت که این شرکت‌ها باید در انتخاب صحیح توسعه میدان‌های نفتی دقت بیشتری کنند تا برایشان مقرون‌به‌صرفه و سازنده‌تر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خودروهای برقی تهدیدی برای تقاضای نفت در جهان محسوب می‌شوند نیز گفت: «بله قطعا همین‌طور است، اما راجع به اینکه چه زمان این اتفاق می‌افتد، هنوز چیزی نمی‌دانیم.» برخی دیگر از شرکت‌های نفتی معتقدند که این روند طولانی‌تر خواهد بود به‌عنوان مثال طبق اعلام شرکت نفتی اکسون موبیل، رشد تقاضای نفت تا سال ۲۰۴۰ ادامه خواهد یافت که البته روند آن اندکی آهسته‌تر از الان برآورد می‌شود. برای اتفاق افتادن هر یک از این پیش‌بینی‌ها، عوامل متعدد تاثیرگذاری وجود دارد اما به‌ هر حال چیزی که مهم است، سرنوشت و آینده صنعت خودرو است.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروهای برقی و تاثیر بر تقاضا در بازار سکه ی نفت!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است