Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تولید مشترک خودرو توسط آئودی و پورشه

شنبه | ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۷:۲۲ | کد خبر: CP- ۲۶۲۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
برندهای آئودی و پورشه که زیرمجموعه گروه فولکس واگن هستند، با هدف صرفه‌جویی بیشتر پس از بحران رسوایی آلایندگی دیزلی در شرکت مادرشان، در ساخت خودرو همکاری خواهند کرد.
به گزارش کار پرس، این توافق بدنبال نهایی شدن برنامه ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن برای افزایش ساخت مدل‌های اتوماتیک، برقی و خدمات دیجیتالی با هدف بهبود وجهه این خودروساز صورت می‌گیرد. وی پیش از این به عنوان مدیرعامل پورشه و مدیر مدیریت محصول آئودی کار کرده بود.

 پورشه و آئودی که پیش از این رقابت داخلی فشرده برای منابع توسعه داشتند، اعلام کردند بر روی طراحی مشترک پلتفرم‌های خودرو، ماژول‌ها و قطعات متمرکز خواهند شد.

پروژه‌ها به صورت مشترک از سوی نمایندگان هر یک از این برندها هدایت خواهند شد. تیم‌های مشترک در ماه‌های آینده، بخش‌های ویژه همکاری را آماده کرده و نقشه راه تا سال ۲۰۲۵ را تعریف می‌کنند.

پورشه که در سال ۲۰۱۲ توسط فولکس واگن خریداری شد، به عنوان یک مرکز مهندسی رقیب قوی برای آئودی ظاهر شده است. پلتفورم MSB پورشه که برای مدل چهار صندلی پانامرا مورد استفاده قرار گرفته، برای نسل جدید مدل بنتلی کانتیننتال گروه فولکس واگن بکار گرفته شده است در حالیکه آئودی هم پلتفرم مشابهی ساخته است.

از زمانی که رسوایی تقلب فولکس واگن در تست‌های آلایندگی دیزلی در سپتامبر سال ۲۰۱۵ برملا شد، آئودی دو مدیر تحقیق و توسعه و همچنین مدیر بخش الکترونیک خودرو که در بخش رانندگی اتوماتیک و فناوری باطری، تلاشهای پیشرویی انجام داده بود را از دست داده است.

آئودی همچنان مرکز خودروهای شاسی بلند عالی گروه فولکس واگن مانده است و پلتفرم‌هایی برای پورشه و سایر برندها مانند بنتلی تامین می‌کند.

با توجه به اینکه خودروهای خودران احتمالا در آینده نقش فزاینده‌ای در صنعت خودرو ایفا می‌کنند، آئودی همچنین سرگرم طراحی خودروهای اتوماتیک برای این گروه است.

اما یک رقابت داخلی جداگانه برای تبدیل شدن به هاب مهندسی برای خودروهای برقی که بخشی شامل تحقیق و توسعه پیل‌های باتری، پک‌های باتری و موتورهای برقی است، آغاز شده است. پورشه، پلتفرم خودروهای برقی J۱ را طراحی کرده در حالی که آئودی هم روی خودروی برقی خود کار می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، پورشه همچنین تولید موتورهای بنزینی هشت سیلندر برای خودروهای اسپورت بزرگ برای گروه فولکس واگن را برعهده دارد. با این همه، آئودی هم کارخانه موتور خود در مجارستان را دارد.




منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید مشترک خودرو توسط آئودی و پورشه

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است