Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

۲۰۱۶؛ سال افزایش سودآوری برای ب ام و

دوشنبه | ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۶:۰۵ | کد خبر: CP- ۲۴۹۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
خودروساز لوکس آلمانی ب‌ام‌و میزان سود در سال ۲۰۱۶ را به‌دنبال رکورد فروش بالا افزایش داد و سود سهام بیشتری عرضه کرد. سود خالص ب‌ام‌و 8 درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد کرد و به 9/ 6 میلیارد یورو (3/ 7 میلیارد دلار) رسید.
به گزارش کار پرس، درآمد این شرکت 2/ 2 درصد رشد کرد و به 1/ 94 میلیارد یورو رسید که رکورد جدیدی برای ب ام و بود. سود عملیاتی به میزان 2/ 2 درصد در سال ۲۰۱۶ کاهش یافت و به 4/ 9 میلیارد یورو رسید.
 
هارالد کروگر، مدیرعامل ب‌ام‌و گفت: این شرکت برای سال‌جاری حجم فروش بالاتری را هدف گرفته است اما گروه ب ام و به‌دلیل خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا (برگزیت) و محدودیت‌های تجاری احتمالی در آمریکا، انتظار دارد فضای اقتصادی و سیاسی جهانی متلاطم باقی بماند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای در ژانویه، ب‌ام‌و را هدف حمله قرار داد و هشدار داد اگر این شرکت آلمانی برنامه ساخت کارخانه در مکزیک را اجرا کند، با مالیات مرزی سنگینی روبه‌رو خواهد شد.

گروه ب‌ام‌و که مالک برندهای مینی و رولزرویس است، مجموعا 4/ 2 میلیون خودرو در سال ۲۰۱۶ فروخته است. اما رکورد فروش این شرکت برای سبقت گرفتن از دایملر کافی نبود و مرسدس بنز که برند لوکس این شرکت است، برای نخستین بار در بیش از یک دهه اخیر خودروهای بیشتری از ب‌ام‌و فروخت.ب‌ام‌و قصد دارد به سهامدارانش 50/ 3 یورو به ازای هر سهم پرداخت کند که بالاتر از ۳.۲۰ یورو پرداختی برای سال مالی ۲۰۱۵ است. اما سرمایه‌گذاران به نتایج مالی سال ۲۰۱۶ ب‌ام‌و واکنش سردی نشان دادند که کاهش ارزش سهام این شرکت در معاملات بازار بورس فرانکفورت را به‌دنبال داشت.

برگزارش رویترز، معامله‌گران نسبت به کاهش سود ناخالص ب ام و معیار سنجش عملکرد عملیاتی این شرکت، ابراز نگرانی کرده‌اند. سود ناخالص گروه ب ام و 2/ 2 درصد در سال ۲۰۱۶ کاهش یافت و بخش خودروی این شرکت 8/ 1 درصد کاهش داشت.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

۲۰۱۶؛ سال افزایش سودآوری برای ب ام و

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است