Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

کاهش آلایندگی، چالش مهم خودروسازان جهانی

دوشنبه | ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۰۴:۰۶ | کد خبر: CP- ۲۴۲۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
خودروسازان جهانی که از رسواییهای آلایندگی تحت فشار قرار گرفته اند، در شتاب برای کاهش میزان آلایندگی دی اکسید کربن خودروهایشان، به منظور عمل به مقررات سخت گیرانه آلایندگی هستند.
به گزارش کار پرس،شرکتهای خودروسازی با مهیا شدن برای بزرگترین نمایشگاه خودروی اروپا در ژنو، پایان بحران این بخش را جشن می گیرند. فروش اروپا به میزان پیش از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ بازگشته است.

اما به دلیل رسواییهای آلایندگی به خصوص رسوایی فولکس واگن که غول خودروسازی اروپاست، ابرهای تیره دورنمای صنعت خودرو را فراگرفته‌اند و مسیر احیا از این وضعیت با تلاشهای بی سابقه برای مبارزه با آلایندگی هموار خواهد شد.

به گفته مارک شارلت از شرکت تحقیقاتی Mov’eo، راهکارها گرانتر می شوند. منافع زیادی وجود دارد و رقابت شدید است.

مقررات اروپایی برای موتورهای احتراق همواره سخت‌تر می شود اما تقلب فولکس واگن در کنترلهای آلایندگی که بزرگترین رسوایی آلایندگی صنعت خودرو تاکنون بوده است، رگولاتورها را به مقابله با آلودگی تشویق کرده است.

فروش خودروها با فناوریهای پاک هنوز اندک مانده است به طوریکه طبق آمار سازمان محیط زیست اروپا، خودروهای برقی در سال ۲۰۱۵ تنها ۱.۲ درصد از فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا را تشکیل دادند.

فولکس واگن در سال ۲۰۱۵ اذعان کرد که در ۱۱ میلیون خودروهای دیزلی که در سراسر جهان به فروش رفته اند، نرم افزاری را نصب کرده است که به آنها امکان می دهد میزان آلایندگی خودرو را کمتر از سطح واقعی نشان دهند.

خودروسازان برای عمل به مقررات اروپایی، اکنون به سوی استفاده از موتورهایی گام برمی دارند که تا سال ۲۰۲۱ بیشتر از ۹۵ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر منتشر نکنند در حالیکه میزان آلایندگی مذکور ۱۳۰ گرم در سال ۲۰۱۵ بود.

اما خودروهای دیزلی به دلیل رسواییهای آلایندگی، شهرت بدی پیدا کرده اند و به همین دلیل، این هدف دشوارتر به نظر می رسد.

به گفته کریستوف اوفرر، استراتژیست فناوری در شرکت قطعه سازی خودروی فورسیا، خودروهای دیزلی ۱۵ درصد کمتر از مدلهای بنزینی دی اکسید کربن در هر کیلومتر منتشر می کنند. این به معنای آن است که موتورهای بنزینی باید بهینگی بیشتری پیدا کنند و باید وزن خودروها کمتر شود.

اگر خودروسازان موفق نشوند به اهداف کاهش آلایندگی محصولاتشان دست پیدا کنند، هزینه افزایش خواهد یافت.

خودروسازانی که به اهداف آلایندگی دی اکسید کربن دست پیدا نکنند، باید ۹۵ یورو (۱۰۰ دلار) برای هر گرم دی اکسید کربن که از حد مجاز تولید می شود، جریمه پرداخت کنند و احتمالا دهها میلیون یورو جریمه اضافه می شود.

به گفته گیوم دوشل، مدیر نوآوری و تحقیقات و قطعه سازی Valeo، باید امکان کاهش وزن به خصوص در قطعات خودرو مورد بررسی قرار گیرد و این قطعات شامل تهویه هوا هستند که پس از موتور، بیشترین مصرف انرژی را دارند. طراحی بهتر قطعات الکترونیکی و آیرودینامیک به این منظور کمک خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اما لازم است مدیران خودرو فعلا از نگرانیها نسبت به مقررات دست بردارند و از شکوه نمایشگاه خودروی ژنو لذت ببرند.

فراری افسانه ای، لامبورگینی، پاگانی و بنتلی نمایشگاه ژنو را برای معرفی مدلهای جدید انتخاب کرده اند. رنو هم جدیدترین مدل خودروی اسپورت آلپین A۱۱۰ را رونمایی خواهد کرد.

نمایشگاه ژنو همواره مکان معرفی خودروهای زیبا و ماشینهای مسابقه معتبر بوده است اما انتظار می رود بیشترین سر و صدای نمایشگاه مربوط به خودروهای کراس اوور باشد که ترکیبی از امکانات خودروهای شاسی بلند با خودروهای سواری هستند.

این بخش اکنون حدود ۳۰ درصد از بازار خودروی اروپا را تشکیل می دهد و در آن مدلهایی مانند ولوو XC۶۰، سیتروئن سی-ایرکراس، کراس بک DS۷ و لندروور ولار به چشم می خورند.

حدود ۱۸۰ شرکت در این نمایشگاه ۱۰ روزه که از ۹ مارس پس از دو روز بازدید مطبوعات گشوده می شود، حضور دارند. نمایشگاه سال گذشته ۶۸۷ هزار بازدیدکننده داشت.



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کاهش آلایندگی، چالش مهم خودروسازان جهانی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است