Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

پژو سیتروئن به بازار خودرو هند بازگشت

شنبه | ۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۵:۱۰ | کد خبر: CP- ۲۰۷۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
گروه پژو سیتروئن با رونمایی یک توافق تولید با یک شرکت خودروسازی هندی، اعلام کرد تا سال ۲۰۲۰ به بازار هند برمی گردد.
به گزارش کار پرس، این گروه خودروسازی فرانسوی که تولیدش در هند را در سال ۱۹۹۷ متوقف کرد، یک سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی (۱۰۷ میلیون دلاری) با شرکت هندوستان موتورز برای تولید خودرو در تامیل نادو خواهد داشت.

 دومین سرمایه گذاری مشترک پژو سیتروئن با شرکت AVTEC خواهد بود که موتور و جعبه دنده برای خودروهای پژو سیتروئن و احتمالا سایر تولیدکنندگان تولید خواهد کرد.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه پژو سیتروئن اظهار کرد این برنامه‌ها گام بزرگی در رشد سود جهانی گروه پژو سیتروئن است. این خودروساز فرانسوی بدنبال گسترش حضور در بازار بین‌المللی برای کاهش اتکا به فروش در اروپاست.

بازار هند از نرخ رشد سریعی برخوردار است و فروش خودرو در این کشور سال گذشته هفت درصد رشد کرد و به ۲.۹۶ میلیون دستگاه رسید با این همه نفوذ در این بازار برای بسیاری از خودروسازان خارجی دشوار بوده است. تلاش اولیه برند پژو به انحلال جوینت ونچر هندی این شرکت در اواخر دهه ۱۹۹۰ منتهی شد.

گروه پژو سیتروئن اعلام کرده است بازگشت این گروه به هند تدریجی‌تر از سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیون یورویی بود که در سال ۲۰۱۱ با دولت گجرات اعلام کرد و سال بعد به دلیل مشکلات مالی فزاینده این خودروساز لغو شد.

به گفته تاوارس، این گروه تولید سالانه ۱۰ تا۱۵ هزار خودرو را آغاز خواهد کرد و ۱۵۰۰ شغل در کارخانه هندوستان موتورز در چنای ایجاد می کند. این کارخانه اکنون شاسی بلندهای میتسوبیشی را مونتاژ می کند. تولید خودروهای پژوسیتروئن در هند به تدریج به ۱۰۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

برند ارزان قیمت ماروتی سوزوکی اکنون با ۴۷ درصد سهم بازار، بازار خودروی هند را در دست دارد.

رنو هم اخیرا با شاسی بلند داستر و مدل کوچکتر کوئید تلاش کرده سهمی از بازار خودروی هند را تصرف کند.

بر اساس گزارش رویترز، هنوز هیچ تصمیمی درباره استراتژی تولید یا حتی برندی که گروه پژو سیتروئن تولید خواهد کرد، گرفته نشده است. این گروه فرانسوی حدود ۶۵ میلیون یورو از ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری را تامین خواهد کرد.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پژو سیتروئن به بازار خودرو هند بازگشت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است