Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رییس سابق فولکس واگن:

از تقلب در سیستم آلایندگی فولکس ها بی خبر بودم!

دوشنبه | ۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۴:۰۷ | کد خبر: CP- ۲۰۲۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
رییس سابق فولکس واگن اعلام کرد وی درباره دستکاری سیستمهای آلایندگی این خودروساز اطلاعی نداشت و تنها مدت کوتاهی پیش از افشای این رسوایی درباره آن مطلع شد.
به گزارش کار پرس، مارتین وینترکورن به یک کمیته پارلمانی گفت: وی همچنان تلاش می کند درک کند این رسوایی چگونه اتفاق افتاده است.

مدیرعامل ۶۹ ساله فولکس واگن در سپتامبر سال ۲۰۱۵ چند روز پس از اینکه این شرکت اقرار کرد در ۱۱ میلیون خودروی دیزلی نرم افزاری نصب شده که تستهای آلایندگی را دور می زند و سطح آلایندگی خودروها را کمتر از میزان واقعی نشان می دهد، از مقام خود استعفا کرد.

وینترکورن که لقب "آقای کیفیت" گرفته بود، زمانی به شوخی در یک مصاحبه گفته بود: من هر پیچ خودروهایمان را می شناسم اما در تازه‌ترین اظهاراتش گفت از این رسوایی مدت کوتاهی پیش از اینکه افشا شود، مطلع شده و پیش از آن اطلاعی نداشته است.

وی گفت: نمی توانم درک کنم که چرا با این مشکل به شکل روشن با من صحبت نشده است و در ادامه افزود: هرگز احساس نکرده که دیگران نمی توانند راحت با وی صحبت کنند.

قانونگذاران آلمان بدنبال این هستند که دریابند رییس هیات مدیره فولکس واگن و دولت برای نخستین بار چه زمانی از این رسوایی مطلع شدند.

این موضوع اهمیت خاصی در آلمان دارد و بازرسان در این کشور وینترکورن را تحت تحقیق قرار داده اند و درصددند دریابند آیا با فروش خودروهایی که سیستم آلایندگی آنها دستکاری شده بود، کلاهبرداری اتفاق افتاده است.

بعلاوه دادستان سرگرم تحقیق درباره احتمال پنهانکاری مدیریت فولکس واگن درباره این تخلف هستند که افشای آن باعث شد سهامداران با کاهش ارزش سهام این خودروساز، متضرر شوند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بازرسان آمریکایی در هفته های اخیر اعلام کرده اند معتقدند مدیریت ارشد فولکس واگن از ژوییه سال ۲۰۱۵ از این تقلب مطلع شده بود.

طبق گزارش اف بی آی، کارمندان فولکس واگن در ژوییه سال ۲۰۱۵ مدیران ارشد این شرکت را از وجود این نرم افزار غیرقانونی مطلع کرده و به آنها گفتند رگولاتورها از چنین مکانیسمی مطلع نیستند.

فولکس واگن برای حل و فصل اتهاماتش در آمریکا، موافقت کرد به ارتکاب این تخلف اقرار کرده و ۴.۳ میلیارد دلار جریمه پرداخت کند. اما در توافق نهایی که به ۸۶ صفحه می رسد، این گروه خودروسازی مشخص نکرد چه کسی عامل این رسوایی بوده است.

حدود ۱۴۰۰ سهامدار در آلمان برای خسارتهایی به ارزش هشت میلیارد یورو شکایت کرده اند. افشای این رسوایی حدود ۴۰ درصد از ارزش سهام بازار فولکس واگن کاست.

فولکس واگن در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار در بیش از ۲۰ سال گذشته پس از این که ۱.۶ میلیارد یورو ضرر به عنوان تمهید برای پوشش این رسوایی ثبت کرد، با ضرر سالانه روبرو شد.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

از تقلب در سیستم آلایندگی فولکس ها بی خبر بودم!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است