Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
همزمان با افزایش تولید بی سابقه؛

تبعات خودرویی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

شنبه | ۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۰۳:۵۱ | کد خبر: CP- ۱۷۸۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
انجمن سازندگان و معامله‌کنندگان خودرو انگلیس روز پنجشنبه در گزارشی بابیان اینکه تولید خودرو در این کشور به بالاترین حد در طی 17 سال گذشته رسیده است، نسبت به آثار منفی خروج از بازار واحد اروپایی هشدار داد.
به گزارش کار پرس، انجمن سازندگان و معامله‌کنندگان خودرو انگلیس (اس ام ام تی) اعلام کرد در طی سال جاری میلادی، بیش از 1.6 میلیون دستگاه خودرو در انگلیس تولید شده است که بالاترین حد از سال 1999 میلادی بشمار می‌رود.

به گفته این نهاد، در ماه نوامبر گذشته 169 هزار و 247 دستگاه خودرو در این کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته میلادی در همین دوره زمانی، 12.8درصد رشد داشته است.

انجمن سازندگان و معامله‌کنندگان خودرو انگلیس گفته است افزایش تولید خودرو در این کشور متأثر از افزایش 14 درصدی سطح تقاضای داخلی و نیز افزایش 12.5 درصد صادرات خودرو بوده است.

براساس گزارش این انجمن، بالغ‌بر 1.2 میلیون دستگاه از خودروهای تولیدشده در انگلیس به خارج از این کشور به‌ ویژه به بازارهای اروپایی صادر شده‌ است.

این انجمن در همین حال در گزارش خود به این مساله اشاره نکرده که کاهش ارزش پوند به دنبال همه‌پرسی 23 ژوئن که منجر به رأی مردم انگلیس به برگزیت شد، تا چه اندازه در افزایش تقاضاهای داخلی و خارجی برای خودرو ساخت این کشور، تاثیر داشته است.

در همین حال این نهاد قدرتمند اقتصادی انگلیس هشدار داده است که ترک بازار واحد اروپایی بعد از برگزیت، می‌تواند بر روی صادرات خودرو و قدرت رقابتی‌ این کشور تاثیر منفی بگذارد.

به گفته این نهاد، در صورت خروج از بازار واحد اروپایی که به معنای از بین رفتن ترجیحات گمرکی است، خریداران اروپایی برای خرید خودروهای ساخت انگلیس بایستی 1.500 پوند بیشتر بپردازند.

دولت انگلیس با این واقعیت مواجه است که یکی از دلایل سرمایه گذاری شرکت های خودروسازی ژاپنی و آمریکایی در انگلیس، انتخاب این کشور به عنوان مبداء ورود و دسترسی به بازار 500 میلیونی اتحادیه اروپاست و تداوم دسترسی به این بازار برای شرکت های خودروسازی خارجی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

ژاپنی ها در همین راستا در آستانه نشست اخیر گروه 20 در چین، هشدار داده بودند در صورتی که برگزیت موجب از بین رفتن برخی امتیازات در بازار انگلیس شود، باعث خروج شماری از شرکت های بزرگ ژاپن مثل شرکت های خودروسازی تا بانک ها و شرکت های دارویی از این کشور خواهد شد.

شرکت های ژاپنی از جمله نیسان موتورز که در حال حاضر از انگلیس به عنوان دروازه ای برای اروپا استفاده می کنند، نگران از دو برابر شدن تعرفه های تجارت با اتحادیه اروپا در صورت خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند و به همین دلیل از لندن خواسته اند اثرات نامطلوب بر روی تجارت آنها را به حداقل برساند.

در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که قصد دارد ماده 50 پیمان لیسبون را تا پیش از پایان مارس 2017 فعال سازد که این مساله آغاز گر روند مذاکرات درباره خروج انگلیس از این اتحادیه خواهد بود.



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تبعات خودرویی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است