Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

BMW به دنبال حذف داشبورد خودرو

چهارشنبه | ۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۰۳:۱۷ | کد خبر: CP- ۱۷۷۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
خودروسازی بی‌ام‌دبلیو آلمان طرحی نو را برای آینده سیستم اطلاع‌رسانی داخل اتومبیل ارائه داده است که می‌تواند جایگزین روش‌های سنتی ارتباط راننده با خودرو شود.
به گزارش کار پرس، بی‌ام‌دبلیو یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروسازان جهان است که معمولا طرح و ایده‌ای را بدون در نظر گرفتن امکانات ارائه نمی‌دهد. برخی از طرح‌های این شرکت مانند حسگرهای پیش‌بینی کننده و حسگرهای سرعتی که در سال 2015 ارائه شدند، اکنون در مدل‌های سری 7 و سری 5 این خودرو نصب می‌شوند و برخی دیگر مانند ایده موتورسیکلتی که تعادلش را حفظ می‌کند و راکبش در امنیت کامل است، شاید تا چند سال دیگر عملی شوند اما معمولا نهایتا عملی می‌شوند. این شرکت در آخرین طرح تکنولوژی خود، ایده‌ای را برای نمایشگاه CES2017 آماده کرده است که شاید داخل خودرو را برای همیشه تغییر دهد.

 بیش از یک قرن از عمر خودروها می‌گذرد و تقریبا در تمام این دوران درجه‌ها و نمایشگرهای مختلف مکانیکی یا نهایتا دیجیتال، وضعیت موتور و دیگر بخش‌ها را به راننده اطلاع می‌دادند اما این وضعیت رو به تغییر است. بی‌ام‌دبلیو تصمیم گرفته است روی ایده نمایشگرهای هولوگرافی برای ارتباط راننده با خودرو کار کند.

در این طرح یک هولوگراف صفحه تنظیمات و اطلاعات را در کنار فرمان یا روی آن در ارتفاعی هم‌سطح با فرمان تشکیل می‌دهد و دوربین حسگر حرکت انگشت، دستورات و حرکات دست راننده را تشخیص و به آن واکنش نشان می‌دهد. در کنار این سیستم، یک حسگر قدرتمند تشخیص هوا نیز فعال است تا کارایی دقیق سیستم را تضمین کند.

دو چیز در ارائه این طرح هنوز نامشخص است: یکی این‌ که چنین تکنولوژی‌ای که هنوز هم بسیار گران‌قیمت است چه زمانی به خط تولید بی‌ام‌دبلیو وارد می‌شود و دیگر این‌ که استفاده از این طرح در خودرو تا چه اندازه امن است؟ می‌دانیم که صفحات لمسی روی کنسول که اکنون در تمام خودروها کاربرد دارد، حواس راننده را پرت می‌کند و می‌تواند منجر به تصادف شود اما هولوگرام و نوری که از تشکیل تصویر معلق ایجاد می‌شود می‌تواند بسیار خطرناک‌تر باشد. شاید بی‌ام‌دبلیو نخستین هولوگراف‌ها را روی خودروهای بیشتر هوشمند خود نصب کند اما باید منتظر نمایشگاه CES باشیم تا نخستین نمونه این طرح را در آنجا ببینیم.

 

منبع : اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

BMW به دنبال حذف داشبورد خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است