Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تماشا کنید؛

تصاویر رقیب «ناکام» تسلا منتشر شد

شنبه | ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۳:۴۱ | کد خبر: CP- ۱۴۶۹۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
جیمز دایسون، ثروتمندترین مرد انگلیس، تصاویری از پروژه ناکام خودرو برقی خود که قرار بود در صورت تولید انبوه به رقیبی جدی برای تسلا تبدیل شود را منتشر کرد.

به گزارش کارپرس، جیمز دایسون، ثروتمندترین مرد انگلیس، تصاویری از پروژه ناکام خودرو برقی خود که قرار بود در صورت تولید انبوه به رقیبی جدی برای تسلا تبدیل شود را منتشر کرد.

Dyson1

بنیانگذار شرکت دایسون در سپتامبر 2017 از ساخت یک خودرو برقی با ظاهری کاملاً متفاوت خبر داده بود که ابتدا قرار بود در سال 2020 رونمایی شود.

Dyson2

دو سال پس از آغاز پروژه (سال 2019) دایسون اعلام کرد ساخت این خودرو از نظر تجاری مقرون به صرفه نیست و در نتیجه از این پروژه صرفنظر کرد.

Dyson3

دایسون اخیراً در مصاحبه با نشریه ساندی تایمز گفته بود این خودرو شاسی بلند برقی با اسم رمز «N526» قرار بود وزنی به اندازه 2/6 تن داشته و ظرفیت آن حداکثر 7 نفر باشد.

Dyson4

حداکثر سرعت این خودرو که به مرحله تولید انبوه نرسید 126 مایل بر ساعت بود که می توانست در مدت 4/8 ثانیه از سرعت صفر به 60 مایل بر ساعت برسد. این خودرو دارای موتورهای برقی دوقلو 200 کیلوواتی بود که می توانست قدرت 536 اسب بخار را تولید کند.

Dyson5

آمار جالب تر این خودرو به مسافت پیموده شده آن در هر بار شارژ مربوط می شد. این خودرو با هر بار شارژ مسافت 600 مایل را می پیمود در حالی که «تسلا مدل اس» دارای بُرد 391 مایل است و خودرو «مدل ایکس» که شباهت بیشتری به خودرو دایسون دارد نیز از بُرد 351 مایل برخوردار می باشد.

Dyson6

خودرو برقی دایسون از یک باتری حالت جامد لیتیوم - یون 150 کیلووات بر ساعت بهره می برد که در کف خودرو با سلول های شارژ سریع نصب شده بود.

Dyson7

میلیاردر انگلیسی که حدود 500 میلیون پوند از دارایی خود را قبل از توقف این پروژه سرمایه گذاری کرده بود، می گوید از همکاری با خودروسازانی که علاقه مند به باتری های جامد دایسون هستند استقبال می کند و بنابراین خودروهای برقی با برد 600 مایل هنوز یک گزینه محتمل در آینده خواهند بود.

 

منبع: CNET

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تصاویر رقیب «ناکام» تسلا منتشر شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است