Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به منظور افزایش سود

ب ام و به مواد اولیه ارزان روی می آورد

شنبه | ۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۰۴:۳۴ | کد خبر: CP- ۱۴۲۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
خودروساز آلمانی ب ام و برای بالا نگه داشتن حاشیه سود، استفاده از مواد گران قیمت فیبرکربن برای تولید خودروهای پرفروش را کاهش می‌دهد و در عوض به استفاده از مواد سبک ارزانتری مانند آلومینیوم و فولاد روی می آورد.
به گزارش کار پرس،  خودروهای سبکتر سوخت کمتری مصرف می‌کنند و اگر با باطری کار کنند، می‌توانند مسافت بیشتری را طی کنند. چنین ویژگی امتیاز بزرگی برای خودروسازان محسوب می شود تا رضایت مصرف کنندگان و رگولاتورها را جلب کنند.

 اگرچه فیبرکربن سبکتر از آلومینیوم است، اما قیمت گرانتری دارد و ب ام و با انتخاب‌های دشواری برای حفظ سودآوری روبروست، زیرا رقیبانش با مدل‌های برقی سبک وزنی که عرضه می‌کنند، فاصله شان با این خودروساز را کمتر می‌کنند.

ب ام و اکنون از مواد سبک وزن دیگری به همراه فیبرکربن استفاده می‌کند تا وزن خودروها را بدون گرانتر کردن آنها سبکتر کند.

هر چه وزن یک خودروی برقی کمتر باشد، نیاز به باطری بزرگتر برای تامین نیروی آن کمتر شده و در نتیجه، در هزینه‌های تولید آن صرفه‌جویی می‌شود. باطری ها گرانترین بخش خودروهای برقی هستند و یک بخش غیرسودآور در صنعت خودرو باقی مانده‌اند.

پس از عرضه دو مدل i۳ city و i۸ هیبریدی در سال ۲۰۱۳ که فیبرکربن زیادی در ساخت آنها مصرف شده بود، مدل جدید ۵-series ب ام و که اوایل ماه جاری معرفی شد، برای قطعات بزرگ از فیبرکربن استفاده نکرده است.

تحلیلگران می‌گویند فروش خودروی برقی i۳ city ب ام و به دلیل استفاده گران از فیبرکربن، رشد چندانی نکرده است. قیمت این خودروی گران حدود ۴۵ هزار یورو است. رقیبی مانند شرکت آمریکایی تسلا قصد دارد مدلهایی را با قیمت حدود ۳۵ هزار دلار عرضه کند و حداکثر ۴۰۰ هزار پیش سفارش برای خودروهای ارزانتر دریافت کرده است.

ب ام و اکنون تلاش می کند راههایی را برای کاهش هزینه استفاده از فیبرکربن در تولید انبوه پیدا کند و در این زمینه، پیشرفتهایی داشته است.

طبق گزارش شرکت فراست اند سالیوان، هر کیلو فیبرکربن حدود ۱۶ یورو هزینه دارد در حالیکه هزینه هر کیلو فولاد معمولی، کمتر از یک یورو است. با این همه هزینه فیبرکربن با گسترش استفاده از آن در صنایعی مانند هواپیماسازی، کمتر خواهد شد. اگر خودروهای لوکس تنها یک درصد فیبرکربن استفاده کنند، ارزش بازار قطعات خودرو ممکن است در ۱۰ سال آینده از حدود ۲۵۰ میلیون دلار به حدود سه میلیارد دلار صعود کند.

خودروسازان متعدد با شرکتهای متخصص قراردادهای همکاری فناوری بسته اند تا در تولید کربن به پیشرفتهایی دست پیدا کنند. ب ام و هم با شرکت «اس جی ال کربن» قرارداد همکاری دارد.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ب ام و به مواد اولیه ارزان روی می آورد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است