Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

مصرف سوخت بالا کار دست فیات کرایسلر داد!

دوشنبه | ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۸:۱۰ | کد خبر: CP- ۱۲۳۶۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت خودروسازی فیات کرایسلر تحت تاثیر عدم رعایت استانداردهای مصرف سوخت و انتشار آلایندگی به هوا در آمریکا جریمه شد.
به گزارش کارپرس، بر اساس گزارشی که در رسانه‌های خبری منتشر شده است، از میان ۱۸ خودروساز بزرگ و مهم فعال در بازار ایالات متحده آمریکا، ۱۳ شرکت نتوانسته است استانداردهای مربوط به میزان انتشار گازهای آلاینده به جو زمین و مصرف سوخت در سال ۲۰۱۷ را رعایت کنند که یکی از مهم‌ترین آنها شرکت فیات – کرایسلر بوده است که اوایل سال جاری میلادی نیز به میزان ۷۷ میلیون دلار تحت تاثیر عدم مطابقت با استانداردهای مذکور در سال ۲۰۱۶ جریمه شد.

سازمان ملی حمل و نقل و ایمنی جاده و بزرگراه در آمریکا (NHTSA) به تازگی با انتشار گزارشی جدید اعلام کرده است که خودروهای مدل ۲۰۱۷ به طور متوسط نیم لیتر در هر صد کیلومتر بیشتر از حد مجاز مندرج در استانداردهای وضع شده، مصرف سوخت داشته‌اند و این بدان معناست که خودروسازان نتوانسته‌اند به استانداردهای آلایندگی مدل‌های بعدی یعنی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز دست پیدا کنند.

بر اساس گزارش Detroit Free Press، البته با اینکه شرکت فیات – کرایسلر نتوانسته استانداردهای موردنظر NHTSA را رعایت کند، اما آمار و ارقامی که از این خودروساز منتشر شده است، نشان می‌دهد که این شرکت تلاش بسیاری در زمینه توسعه و تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی که همگی جز وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست به شمار می‌روند، کرده است.

این شرکت همچنین مصرف سوخت خودروهای تولیدشده خود را به طور سالانه بهبود بخشیده است. بنابراین می‌توان گفت که این تلاش‌های مداوم و برنامه ریزی های دقیق و جدی به منظور گسترش خودروهای پاک، تا حد زیادی از مبلغ جریمه آن کاسته است.

به گفته یکی از سخنگویان این شرکت، فیات – کرایسلر یک مهلت ۶۰ روزه برای پرداخت جریمه مقرر شده به میزان ۸۰ میلیون دلار خواهد داشت. وی همچنین تاکید کرده است که جریمه مذکور، تاثیری بر تجارت و کسب و کار فیات – کرایسلر نخواهد گذاشت.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مصرف سوخت بالا کار دست فیات کرایسلر داد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است