Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

زیان مالی هنگفت رنو با خروج از ایران

چهارشنبه | ۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۸:۰۱ | کد خبر: CP- ۱۱۴۳۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شبکه تلویزیونی یورونیوز روز سه شنبه گزارش داد،‌ شرکت خودروسازی فرانسوی رنو با خروج از بازار پر رونق ایران، زیان مالی بسیار زیادی متحمل شده است.
به گزارش کارپرس، شرکت خودروسازی فرانسوی رنو با خروج از بازار پر رونق ایران، زیان مالی بسیار زیادی متحمل شده است.

بر اساس گزارش ۶ ماهه شرکت خودروسازی رنو، این شرکت در ماه‌های ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۹در مجموع یک میلیون و ۹۴۰ هزار خودرو در سراسر جهان فروخته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۶.۷ درصد کاهش داشته است.

بر این اساس، میزان متوسط کاهش فروش در کل صنعت خودروسازی در این مدت ۷.۱ درصد تخمین زده شده است.

در گزارش این شرکت، به کاهش ۲۸ درصدی میزان فروش در مناطق خاورمیانه، هند و آفریقا اشاره شده است که یکی از دلایل اصلی آن خروج رنو از بازار پر رونق ایران در پی تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه این کشور بوده است.

بر اساس گزارش مالی شرکت رنو، این شرکت در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۷۷ هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود. همچنین میزان فروش رنو در کشورهای ترکیه و آرژانتین، به ترتیب ۴۵ و ۵۰ درصد کاهش داشته است.

شرکت رنو اعلام کرده که توانسته است ثبات بازار خود در اروپا را حفظ کند. مدل‌های کلیوس، کپچر و ساندرو در نیمه اول سال فروش خوبی در این منطقه داشته و کلیو مقام خود را به عنوان دومین خودروی پرفروش در اروپا حفظ کرده است.

همچنین چندی پیش نیز، تارنمای تحلیلی 'آکسین چک'(aktiencheck) که مقر آن در هانوفر آلمان است، در گزارش تحلیلی خود از بازار بورس اروپا، میزان کاهش ارزش سهام شرکت پژو فرانسه به دلیل خروج از بازار ایران را ۱۵.۷ درصد ارزیابی کرد.

هر چند سود پژو سیتروئن در بازار اروپا که اصلی ترین محل فروش محصولات این شرکت است با ۱.۶ درصد رشد به ۰.۷۸۳ میلیون واحد رسیده، اما مدیران این شرکت برای سال جاری میلادی در این بازار ادامه رکود را پیش بینی کرده اند.
برآوردهای شرکت پژو حاکیست رکود بازار آمریکای لاتین با افزایش یک درصدی به ۲ درصد و رکود بازار چین نیز به سه درصد خواهد رسید.

اقدامات یکجانبه‌گرای دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها با وجود مخالفت متحدان اروپایی‌اش، به تدریج آثار و عواقب خود بر شرکت‌های غربی که با ایران قرارداد همکاری اقتصادی داشتند، نشان داده است.

این مساله علاوه بر شرکت های خودروسازی فرانسوی، دامن بسیاری از شرکت های اروپایی را که با ایران روابط تجاری داشته اند را نیز گرفته است.




منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

زیان مالی هنگفت رنو با خروج از ایران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است