Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
آمارها سخن می گویند:

نگاهی به علاقه مندی خودرویی فرانسوی ها

سه شنبه | ۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۸:۵۰ | کد خبر: CP- ۱۱۳۶۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
به تازگی فهرستی از پرفروش‌ترین برندهای خودروسازی در فرانسه منتشر شده که نشان می‌دهد در نخستین فصل از سال جاری میلادی، خودروسازان فرانسوی توانسته‌اند بیشترین میزان فروش را برای خود به ارمغان بیاورند.
به گزارش کارپرس، با توجه به آنکه در هر فصل آمار پرفروش‌ترین خودروهای فروخته شده در کشورهای مختلف به خصوص بازارهای پراهمیت جهان همچون چین، ایالات متحده و کشورهای بزرگ اروپایی از سوی مؤسسات آماری و تحقیقاتی منتشر می‌شود، حالا به تازگی فهرست جدیدی از پرفروش‌ترین خودروها و برندهای تولیدکننده در بازار خودروی فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای فروش خودرو در اروپا در بازه زمانی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر و ارائه شده است که نشان می‌دهد کاربران و مشتریان در این مدت بیشتر به کدام برندهای خودرو تمایل و علاقه نشان داده‌اند.

بر اساس گزارش وب سایت best selling cars، نمودار و جداول ارائه شده نشان می‌دهد که مشتریان و شهروندان فرانسوی تمایل زیادی به خریداری و استفاده از خودروهای ساخته شده توسط شرکت‌های فرانسوی همچون گروه صنعتی پژو- سیتروئن و رنو از خود نشان داده‌اند؛ به گونه‌ای که این خودروسازان توانسته‌اند جایگاه قابل قبول و رتبه‌های بالایی این جدول را به خود اختصاص دهند.

مجموع فروش خودروهای گروه صنعتی پژو سیتروئن (PSA Group) در نخستین فصل از سال ۲۰۱۹ میلادی، توانسته است ۱۸۶ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودرو به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۸۲ هزار و ۴۵۴ دستگاه خودرو)، شاهد یک رشد ۲.۱ درصدی بوده است.

شرکت سیتروئن در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۶۱ هزار و ۲۲۶ دستگاه خودرو در بازار فرانسه فروخته این در حالیست که در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی تنها ۵۵ هزار و ۵۱۲ دستگاه خودرو روانه بازار کرده بود و حالا موفق شده است به یک رشد و افزایش ۱۰.۳ درصدی در میزان فروش خود دست پیدا کند.

شرکت DS که یکی از زیرمجموعه‌های گروه PSA به شمار می‌رود، در این بازه زمانی ۵ هزار و ۴۳۷ دستگاه فروخته که نسبت به ۵ هزار و ۳۴۰ دستگاه خودروی فروخته شده در مدت مشابه سال قبل، ۱.۸ درصد رشد را تجربه کرده است.

شرکت خودروسازی اوپل نیز به عنوان یکی دیگر از زیرمجموعه‌های PSA Group، ۲۰ هزار و ۹۹۵ دستگاه خودرو را به بازار فرانسه تزریق کرده است و با یک رشد ۱۳.۲ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۸ میلادی که معادل ۱۸ هزار و ۵۴۸ دستگاه بود، در جایگاه چهارم جدول جای گرفت.

گروه صنعتی رنو فرانسه نیز در مجموع ۱۳۸ هزار و ۵۲۸ دستگاه در نخستین فصل از سال ۲۰۱۹ میلادی فروخت و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که توانسته بود ۱۴۰ هزار و ۶۱۲ دستگاه خودرو به فروش برساند، با ۱.۵ درصد کاهش مواجه شد.

خودروهای فروخته شده توسط شرکت رنو در همین بازه زمانی ۱۰۲ هزار و ۶۵ دستگاه بوده است که در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۶ هزار و ۶۹۴ دستگاه بوده و میزان آن ۴.۳ درصد کاهش یافته است.

داسیا نیز با فروش ۳۵ هزار و ۶۱۶ دستگاه با یک افزایش ۵.۱ درصدی نسبت به فصل اول ۲۰۱۸ میلادی مواجه شده است.

از مجموعه شرکت‌های خودروسازی خارجی نیز می‌توان به گروه صنعتی بی. ام. و با کاهش ۹.۶ درصدی، دایملر (مرسدس بنز) با ۱۱.۴ درصد افزایش، فورد با ۱۰.۸ درصد کاهش، هیوندای موتورز با ۴.۹ درصد افزایش، نیسان موتورز با ۳۶.۳ درصد کاهش، تویوتا موتورز با ۱.۱ درصد افزایش، فولکس واگن با ۵.۶ درصد افزایش، ولوو با ۱۹.۴ درصد افزایش اشاره کرد.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نگاهی به علاقه مندی خودرویی فرانسوی ها

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است