Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
دایملر و ب.ام.و دست به کار شدند؛

اتحاد آلمان ها برای توسعه خودران ها

یکشنبه | ۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۰۷:۳۵ | کد خبر: CP- ۱۱۳۲۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت‌های خودروسازی آلمانی دایملر(Daimler AG) و ب.ام‌.و(BMW) با همکاری یکدگیر قصد دارند تا سال ۲۰۲۴ شمار زیادی از خودروهای خودران سطح ۴ توسعه دهند.
به گزارش کارپرس، طرح آنها این است که با کمک "انجمن مهندسان خودرو"(SAE) خودروهایی "سطح ۴ "(Level ۴) که کاملاً خودکار هستند، توسعه دهند. خودروهای مذکور به هیچ راننده‌ای نیاز ندارند و نکته جالب این است که خودروهای مذکور برخلاف خودروهای معمولی که در اطراف خود مشاهده می‌کنیم، فرمان و ترمز ندارند.

توسعه خودروهای خودران سطح ۴ هدف اصلی این دو شرکت نامی خودروسازی است. افراد بسیار مشتاقند تا محصول نهایی این همکاری را مشاهده کنند چرا که قطعاً خودروهایی بسیار پیشرفته خواهند بود. از دیگر نکات جذاب این خودروها می‌توان به پارک خودکار و سامانه بازدارنده سرعت یا سیستم کروز کنترل هوشمند(smart cruise control) اشاره کرد.

شرکت‌های دایملر(Daimler AG) و ب.ام‌.و(BMW) اعلام کرده‌اند طی این پروژه قرار است با سایر شرکت‌های سازنده خودرو خودران و شرکت‌های فناوری نیز همکاری کنند.

دایملر با همکاری شرکت بوش، در حال کار بر روی توسعه "برنامه پایلوت"(pilot program) خودروهای خودران در محیط شهری هستند و امیدوارند تا پیش از اتمام سال جاری عملیاتی شود، شرکت ب.ام‌.و نیز علاوه بر تمرکز بر روی این پروژه در حال کار بر روی خودروهای مفهومی"آی نکست"(iNext) خود است و بنابر برنامه ریزی‌ها این خودروهای مفهومی احتمالاً در سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهند شد.

نتیجه همکاری دو شرکت خودروسازی آلمانی دایملر(Daimler AG) و ب.ام‌.و(BMW) قطعاً شگفت انگیز خواهد بود اما برای مشاهده آن می‌بایست ۵ سال منتظر باشیم.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اتحاد آلمان ها برای توسعه خودران ها

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است