دولت فرانسه نیز اوایل ماه جاری از قصد خود برای ممنوعیت فروش خودورهای گازوئیلی و بنزینی تا سال ۲۰۴۰ خبر داده بود. شهرهای اشتوتگارت و مونیخ در آلمان نیز در حال بررسی ممنوعیت برخی خودروهای گازوئیلی هستند.
بریتانیا، فرانسه و آلمان از جمله کشورهایی بودند که کمیسیون اروپا اوایل سال جاری نسبت به کیفیت هوای آنها هشدار داده بود. بنا به آمار رسمی آلودگی هوا در بریتانیا سالانه ۴۰ هزار قربانی می گیرد و منجر به شیوع بیماری های تنفسی به ویژه در میان کودکان می شود.
دولت بریتانیا رقمی معادل سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو به طرح بهبود کیفیت هوا اختصاص داده است. از این رقم ۲۵۵ میلیون یورو به شهرداری ها اختصاص می یابد تا آلودگی خودروها (به ویژه وسایل نقلیه گازوئیل سوز) را محدود نمایند.
حزب محافظه کار بریتانیا در جریان کارزار انتخاباتی اخیر این کشور وعده داده بود که «تقریبا تمام خودروها و واگن های باری» این کشور از سال ۲۰۵۰ میلادی به وسایل نقلیه پاک (بدون نشر آلودگی) تبدیل شوند.
در حالی که کشورهای بزرگ اروپایی برای حذف کامل خودروهای گازوئیلی و بنزینی آماده می شوند، دولت هند با استفاده از خودروهای بدون سرنشین در این کشور مخالفت کرده است. نیتین گادکاری، وزیر راه هند اعلام کرده است که به دلیل آمار بالای بیکاری در این کشور نمی توان اجازه داد که فن آوری نوین جایگزین مشاغل افراد شود.
منبع: خبر آنلاین
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان