Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ابتکار خواستار شد:

توليد خودرو پاك در دستور کار خودروسازان قرار گیرد

یکشنبه | ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۴:۱۸ | کد خبر: CP- ۲۰۸۶ | سرویس: آلودگی هوا و محیط زیست
کارپرس:
معاون رئيس جمهور ضمن بيان اين كه خودروهاي فرسوده سهم بالايي در آلايندگي دارند و بايد با خودروهاي نو و استاندارد جايگزين شوند گفت: سوخت هاي فسيلي مخرب محيط زيست هستند و خودروسازان بايد توجه به دانش فني بومي و تجربه خوبي كه در اين زمينه دارند به سمت توليد خودروهاي برقي و پاك حركت كنند.
به گزارش سرویس دریافت خبر کار پرس، معصومه ابتكار، در مراسم جايگزيني چهل هزارمين تاكسي فرسوده با محصولات ايران خودرو ضمن قدرداني از تمامي دست اندركاران و ارگان هاي مرتبط با اجراي طرح جايگزيني تاكسي هاي فرسوده گفت: در دولت يازدهم علاوه بر سياست گذاري براي بهبود هوا، گام هاي خوب و موثري مانند خروج خودروهاي فرسوده برداشته شده است.

رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست ارتقاي كيفيت سوخت و حذف بنزين هاي آلوده پتروشيمي و جايگزيني بنزين با استاندرادهاي يورو 4 را از ديگر اقدامات دولت تدبير و اميد دانست و گفت: اگر سوخت ارتقا پيدا نكند ارتقاي خودرو نيز مفهومي نخواهد داشت.

وي با اشاره به خروج915 هزار خودروي فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومي از ابتداي دولت يازدهم گفت: نوسازي خودروهاي فرسوده فصل مهمي در حفاظت از محيط زيست به شمار مي رود كه طرح فعلي اولين قدم است و اميدواريم در آينده با نوسازي وانت بارها، اتوبوس و ميني بوس ها در ناوگان حمل و نقل عمومي اين روند ادامه پيدا كند.  

ابتكار با اشاره به دستاوردهاي دولت يازدهم در بخش محيط زيست و افزايش روزهاي سالم و پاك در كلانشهرها گفت: در بخش محيط زيست 16 نهاد و ارگان داراي مسئوليت هستند و با مشاركت همه مي توان به نتايج مفيدي دست يافت.




با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

توليد خودرو پاك در دستور کار خودروسازان قرار گیرد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است