وی افزود: علیرغم اینکه واردات خودروهای خارجی ممنوع است در مجلس طرحی را تصویب کردیم که خودروهای تمام برقی و برقی- بنزینی وارداتش آزاد و عوارضش کم شود. این موضوع روی اشتغال اثر منفی ندارد. دولت را نیز موظف کردیم که تا سه سال آینده خودروساز سومی را وارد صحنه کند و از طرفی دیگر گفتهایم که تا ۵ سال آینده باید بتوانیم در داخل کشور خودروهای برقی تولید کنیم.
نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: تمام هزینههایی که هماکنون صرف آلودگی هوا میشود از بیماریها گرفته تا تعطیلی مدارس، اگر تمام این هزینهها را احصا کنیم و ۵۰ درصدش را بتوانیم صرفهجویی کنیم میلیاردها ارز آوری به همراه دارد و میتوان هزاران شغل ایجاد کرد. منتها مسئولان ما نمیخواهند این قدمها را بردارند.
ترکی ادامه داد: با درمانهای سطحی نمیتوان با آلودگی هوا مقابله کرد. طرح ترافیک و تعطیلی ادارات و مدارس چاره ساز نیست و یک مُسکن موقت محسوب میشود.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: در شهرهای پیشرفته دنیا خودروهای استاندارد تردد میکنند که کمترین آلودگی را ایجاد میکنند. تا صنعت خودروسازی داریم که در آن خودروهای دودزای غیراستاندارد تولید میکنند مشکل آلودگی هوا در کلان شهرها مرتفع نخواهد شد.
وی اظهار کرد: باید منشأ آلودگی را از بین برد نه اینکه مرتب خودمان آلودگی را ایجاد کنیم و سپس در پی رفع آن باشیم! تا صنعت خودروسازی کشور اصلاح نشود و خودروهای استاندارد تولید نکنند مشکل آلودگی رفع نمیشود. به اسم تولید داخل و حمایت از کارگر، مردم را بیچاره کردهاند. باید خودروهای برقی و برقی- بنزینی در کشور تولید شود تا هم آلودگی تولید نشود و هم در مصرف بنزین صرفهجویی شود.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان