امروز: جمعه 10 فروردين 1403 |
آخرین بروز رسانی: 30-4-1397 / 12:32:09

چهارشنبه 93/05/29 | ساعت: 21:31 | کد خبر: 6007 | سرویس: ویژه کارپرس | © شروین کمایی
پست الکترونیک
چاپ

باید منتظر ماند و دید که آیا امگراند X7 می تواند گوی سبقت را از رقبای چینی اش همچون ام وی ام ایکس 33 و لیفان ایکس 60 که از بازار فروش خوبی برخوردار می باشند برباید. با ما همراه شوید تا جیلی امگراند ایکس 7 را مورد بررسی قرار دهیم.

کارپرس / تهران الف: هولدینگ خودرو جیلی، کمپانی خودروسازی چینی می باشد که کار خود را از سال 1986 شروع کرده.این برند چینی توانسته با فروش محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به چهارمین شرکت بزرگ خصوصی در چین تبدیل شود که در جلوی آن برندهایی مانند گریت وال و چری قرار دارند.

امگراند X7 ارزانترین شاسی بلند اتوماتیک ایران
خودروی شاسی بلند جیلی امگراند ایکس 7 که به تازگی توسط وارد کننده وطنی جیلیران وارد شده است بعد از مدل EC7 سدان و هاچبک سومین محصولی می باشد که این شرکت برای وارداتش دست به کار شده است. شاید مسئولین شرکت جیلیران بعد از موفقیت های فروش سدان جیلی مدل EC7 به فکر افتاده اند تا شانس خود را برای مدل شاسی بلند این کمپانی هم امتحان کنند و باید منتظر ماند و دید که آیا امگراند X7 می تواند در این بازار تشنه شاسی بلند های ارزان قیمت کشور گوی سبقت را از رقبای چینی اش همچون ام وی ام ایکس 33 و لیفان ایکس 60 که از بازار فروش خوبی برخوردار می باشند برباید. با ما همراه شوید تا این چینی نشکن را مورد بررسی قرار دهیم.

EmgrandX7 01

طراحی بدنه
در نگاه اول به جیلی امگراند x7، طرح تویوتا Rav4  نسل 3 به ذهن شما تداعی می شود البته با کمی تغییرات هوشمندانه در خطوط و زوایای بدنه دگرگونی خوبی ایجاد شده است.

در ایکس7 عضلات و برآمدگی ها رول اصلی طراحی را به دست گرفته اند . طرح چراغ های جلو جیلی شباهت کمی به رنو کلئوس و تویوتا Rav4 دارد ، چراغ های جلویی که برای ظاهر شاسی بلند و ساده این خودرو مناسب طراحی گردیده اند. در پایین سپر جلو مه شکن های دایره شکلی در قاب های L شکل جا گرفته اند. در وسط نمای جلویی یک جلوپنجره کاملا مستطیلی بسیار ساده را شاهد هستیم که نشان جیلی بر روی آن قرار گرفته است. از برآمدگی و پف گلگیر جلو که بگذریم خطی برآمده را شاهد هستیم که از نمای کناری به گلگیرهای عقب کشیده شده است.

در نمای عقبی هم شاهد چراغ هایی هستیم که به جرات می توان گفت برای یک شاسی بلند با این جثه بسیار کوچکند و همخوانی خاصی با طراحی امگراند ندارند. ولی در کل میتوان امگراند ایکس 7 را از لحاظ طراحی یک سر و گردن بالاتر از رقبای چینی اش قلمداد کرد.

EmgrandX7 07

طراحی اتاق
در طراحی داخلی مانند دیگر چینی های موجود پلاستیکی بودن قطعات به وضوح مشخص است .با قرارگیری یک داشبورد ساده و جایگذاری دکمه ها سعی شده است تا یک ارگونومی نسبی را برای راننده ایجاد کند. با فاصله محوری 2.6 متری می توان گفت فضای پا برای سرنشینان در این ماشین بهتر از کیا اسپورتیج می باشد.

EmgrandX7 12

موتور ژاپنی ، گیربکس استرالیایی
طبق ادعای شرکت وارد کننده، موتور امگراند x7 یکی از موتورهای کمپانی ژاپنی میتسوبیشی می باشد که با حجم 2.4 لیتری و قدرت 157 اسب بخار قادر است گشتاوری معادل 220 نیوتن متر را تولید کند اما با نگاهی به موتور هیوندای  IX35 با همین حجم موتور میزان قدرت تولیدی به 177 اسب بخار میرسد.

یکی از نقاط قوت این شاسی بلند شهری نسبت به دیگر رقبای چینی اش جعبه دنده آن می باشد که برخلاف X33 و لیفان x60 از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت DSI استرالیا بهره برده است. درواقع استفاده از این جعبه دنده آن هم در یک محصول چینی خود یک گام رو به جلو برای کمپانی جیلی به شمار می رود.

با وجود تک دیفرانسیل بودن جیلی امگراند x7 تقریبا 60 کیلوگرم از هیوندای IX35 سنگین تر بوده که وزن آن حدود 1600 کیلوگرم می باشد. با چنین وزنی SUV جیلی شتاب 0-100 کیلومتری معادل 12 ثانیه دارد و بیشینه سرعت آن 175 کیلومتر می باشد. میزان مصرف بنزین این SUV به طور متوسط 8 لیتر در هر صد کیلومتر گزارش شده است.

لیست بلند بالای امکانات
در مورد آپشن ها و امکانات نگران نباشید X7 با دست پر به پیشواز شما می آید. از سانروف دو حالته برقی گرفته تا تنظیم اتوماتیک نور چراغها تا شیشه های سولار که از ورود اشعه خورشید جلوگیری می کنند.

از دیگر امکانات این شاسی بلند می توان به فرمان چرم مجهز به کلید های کنترلی ، چراغ های زیر درب ، ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ، کمربندهای پیش کشنده، آلارم باز بودن درب ها و روشن ماندن چراغ ها، آینه وسط با قابلیت مات شدن ، سنسورهای پارک ، دوربین دنده عقب ، مانیتور 6.5 اینچی ، آینه های برقی گرمکن دار ، صندلی برقی راننده با تنظیم 8 حالته ، سیستم پخش DVD ، فرمان قابل تنظیم و تهویه مطبوع و همچنین قفل اتوماتیک دربها اشاره کرد. خلاصه اینکه از بابت امکانات خیالتان راحت است!

EmgrandX7 11

ایمنی به سبک ولوو
برای ایمنی x7 چینی ها دست به دامن کمپانی ولوو سوئد شدند که با 7 ایربگ و ترمزهای ABS و EBD و همچنین ضربه گیرهای جاذب نیرو در سپر، شاسی بلند جیلی موفق به دریافت ایمنی 5 ستاره از موسسه CNCAP چین شده است.کیسه هواهای جیلی شامل راننده و سرنشین جلو ، کیسه های جانبی جلو و زانوها می باشند و کمربند های  سه نقطه ای با قابلیت پیش کشندگی که در این محدوده قیمت معقول بنظر می آید.

EmgrandX7 03

اما نقاط ضعف
یکی از بزرگترین معایب این شاسی بلند چینی این است که همانند دیگر تولیدات سرزمین اژدهای سرخ از سیستم چهارچرخ متحرک بی نصیب مانده است. دیگر ضعف آن هم میتوان به برچسب قیمت 115 میلیونی اش (در زمان نگارش متن) در بازار آزاد اشاره کرد که واقعا برای یک محصول چینی بالا بنظر می رسد. در این محدوده قیمتی می توان به سوزوکی گرند ویتارا اشاره کرد و البته در این بین نباید رنو داستر را هم از قلم انداخت.

شاید بتوان دلیل اصلی موفقیت فروش این شاسی بلند را شرایط فروش خوب و آسانش عنوان کرد، چرا که با این مقدار پول نقد می توان در بازار دست دوم سراغ برندهای کم کار کرده و حتی ژاپنی رفت.

نقاط قوت
دارابودن گیربکس اتوماتیک و موتور قوی در حد و حدود یک شاسی بلند و همچنین امکانات فراوان می توان از نقاط قوت این شاسی بلند به شمار برود که به آنها باید صندلی های تاشو عقب هم اضافه کرد تا آن را برای حمل بار و اثاثیه مناسب کند و برخلاف دیگر چینی ها از ظاهر خوش تیپ تری برخوردار است خصوصا که زاپاس آن مانند شاسی بلند کوچک X33 پشت درب پنجم آن نصب نیست!

البته فراموش نکنیم که MVM X33 و لیفان X60 قیمت هایی معادل 60 میلیون و 73 میلیون دارند که به مراتب معقول تر از امگراند x7  می باشند.

جدول مشخصات فنی
حجم موتور 2378
تعداد سیلندر / تعداد پيستون 4 / 16
وزن خودرو  1564 كيلوگرم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 162 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 220 نیوتون متر در 4200 دور در دقیقه
انتقال قدرت ديفرانسيل جلو FWD
نوع جعبه دنده 5 دنده دستی / اتوماتیک
 ابعاد بدنه (طول / عرض / ارتفاع) 4541 میلیمتر طول
حداکثر سرعت 170 كيلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12
حجم باك / مصرف سوخت تركيبي 60 ليتر / 7.9 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 5

تصاویر:
https://goo.gl/RZdSgE


----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.
مسئولیت نظرات ارسالی بر عهده ی کاربران می باشد و کار پرس نظرات حاوی تهمت، افترا یا الفاظ رکیک را منتشر نخواهد کرد.


کد امنیتی
تازه سازی