لایحه واردات خودروهای دستدوم در حالی به مجلس ارسال شد که بهدلیل محدودیتهای ارزی افق روشنی در انتظار واردات کارکردهها نیست. آنچه در لایحه مذکور مورد تاکید واقع شده واردات توسط اشخاص حقیقی بدون کارت بازرگانی است
در حالی که وعده وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱، محقق نشد، این وزارتخانه برای امسال تیراژی بالای دومیلیون دستگاه را در نظر گرفته است.
واردات خودروهای کارکرده درحالی جدیتر شده است که همچنان موافقتها و مخالفتها پیرامون آن به قوت خود باقی است. علاوه بر این، در لایحه موردنظر قید شده که هر ایرانی حتی بدون داشتن کارت بازرگانی میتواند اقدام به واردات خودروهای کارکرده کند. این بند نیز واکنشهایی در پی داشت و برخی آن را خارج از چارچوب منطق توصیف کردند.
شامخ اسفندماه گروه خودرو نمایانگر افزایش بدبینی خودروسازان نسبت به وضع تولید است. نکته قابلتوجه در شامخ اسفند، ناامیدی عمیق زنجیره تولید خودرو از آینده است، به طوری که این شاخص با یک سقوط آزاد به کمترین حد خود در یکسال گذشته رسیده است.
بازار خودروی چین به عنوان بزرگترین بازار جهان، به سوی آیندهای برقی شتاب گرفته است، بهطوری که به نظر میرسد برندهای معتبر جهانی را پشت سر میگذارد. خودروسازان جهانی بیش از دهها محصول جدید شاسیبلند برقی، سدان و عضلانی خود را این هفته در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کردند.