در کنار خودروهای داخلی، وارداتیها نیز افت قیمت را تجربه کردند تا کل بازار خودرو متاثر از اتفاقات رخ داده در بازار ارز شود. طی هفتههای گذشته و همزمان با کاهش قیمت ارز، منحنی قیمت در بازار خودروی کشور نیز نزولی شد، تا جایی که خودروهای تولید داخل حداقل پنج میلیون تومان افت کردند
لغو مجوز زمستانه افزایش قیمت خودرو در سال گذشته، مسیر تولید را در شرکتهای خودروساز تغییر داد؛ بهطوریکه از تولید محصولات پرفروش کاسته شد و تولید خودروهای کمتیراژ اوج گرفت. خودروسازان با هدف کاستن از زیاندهی محصولات پرتیراژ، کاهش تولید این خودروها را کلید زدند. پیشبینی میشود که این تغییر مسیر امسال تشدید شود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: در ادامه روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی برای سال ۱۴۰۰ تاکنون یک هزار راننده تاکسی برای نوسازی خودروی خود اعلام آمادگی کردهاند.
حکم شورای رقابت مبنیبر افزایش قیمت کارخانهای خودروها هرچند میتوانست منحنی قیمت را در بازار شارژ کند، اما تداوم روند نزولی ارز، این اتفاق را خنثی کرد. به اعتقاد فعالان بازار، اگر ارز روندی نزولی نداشت، حکم شورای رقابت سبب رشد قیمت حداقل ۱۰میلیون تومانی در بازار میشد. این در شرایطی است که هماکنون روند کاهشی قیمتها متوقف مانده است.