سال ۱۴۰۲ که طبق وعدههای سیاستگذار قرار بود با واردات حداقل ۲۰۰هزار دستگاه خودرو به پایان برسد، چند روز دیگر تمام خواهد شد؛ بااینحال آمار خودروهای واردشده به کشور حتی به یکپنجم عدد وعدهدادهشده نمیرسد.
پورشه انتظار دارد حاشیه سود خود در سال جاری کاهش یابد زیرا این خودروساز لوکس آلمانی بودجه عرضه چهار مدل جدید را برای کمک به مقابله با رقابت سختتر تامین میکند.
روزنامه نیکی ژاپن گزارش کرد که نیسان موتور در حال بررسی کاهش ۳۰درصدی (حدود ۵۰۰هزار دستگاه) ظرفیت تولید در چین است، درحالیکه هوندا موتور نیز قصد دارد ۲۰درصد (۱.۲میلیون دستگاه) کاهش دهد.
بازار خودرو در سال جاری تحت تاثیر نرخ ارز، رخدادهای منطقهای و واردات خودرو با افت و خیز قیمتی همراه بوده است. این در شرایطی است که رد پای قیمتگذاری دستوری را میتوان در دو قله قیمتی سال۱۴۰۲ به وضوح مشاهده کرد.
مرحله جدید ثبتنام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه که هم متقاضیان عمومی و هم جانبازان را در بر میگیرد، از دوشنبه آغاز شده و تا پنجشنبه ۲۴اسفند ادامه خواهد داشت.
آمارهای منتشرشده در سامانه کدال از کمفروشی برخی خودروسازان در دی و بهمن ماه سال جاری نسبت به تولید حکایت دارد. کمفروشی یک دلیل روشن دارد و آن امیدواری به عرضه خودرو در سال آینده با قیمت واقعی است؛ رویهای که در سالهای گذشته نیز تکرار شده است.
وسایل نقلیه الکتریکی در چین، با یخچالهای داخلی و حتی سیستمهای کارائوکه داخل خودرو تصویب شده اند. در عوض، خودروسازان به طور فزایندهای به افزودنیهای جدید از تختخواب و امکانات دیگر روی میآورند تا فروش ضعیف را افزایش دهند.
ایلان ماسک، مدیر تسلا، اعلام کرد که مدل رودستر این کارخانه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. او در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که شتاب صفر تا ۶۰مایل (۹۶کیلومتر) در ساعت این مدل کمتر از یکثانیه است.
مدیرعامل امداد خودرو ایران میانگین زمان انتظار برای رسیدن امدادگر را در سراسر کشور ٢۵ دقیقه (حتی در تهران ١۵ دقیقه) اعلام و خاطرنشان کرد که ٧٠ الی ٧۵ درصد خدمات با نرخ مصوب در محل انجام میشود و تنها ٣٠ درصد نیاز به حمل خودرو برآورد میشود.