بصورت انحصاری توسط آرمان موتور؛

پای خودروهای لوکسژن تایوان به جاده های ایران باز می شود

شنبه | ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۷:۰۰ | کد خبر: CP- ۳۳۲۵ | سرویس: آرمان موتور
کارپرس:
شرکت آرمان موتور کویر به عنوان نماینده مستقیم و انحصاری برند لوکسژن (LUXGEN) تایوان از واردات رسمی خودروهای این شرکت خودروسازی تا کمتر از 6 ماه آینده به بازار ایران خبر داد.

به گزارش کارپرس، عصر روز چهارشنبه 96/4/21 جمعی از خبرنگاران رسانه های تخصصی صنعت خودرو در نشستی خبری شرکت کردند که خبرهایی تازه از ورود یک برند جدید خودرویی به بازار ایران می داد. نشستی که از سوی شرکت آرمان موتور ترتیب داده شده بود تا موجودیت برند خودروسازی لوکسژن را در ایران رسانه ای کند.

arman motor neshast1

فرزین ترکی پور مدیرعامل آرمان موتور در ابتدای نشست به تشریح فعالیت های تجاری گسترده هلدینگ MIG در حوزه های مختلف تجاری و تولیدی پرداخت و شرکت آرمان موتور را به عنوان یکی از اعضای هلدینگ ذکر شده معرفی کرد.  آرمان موتور چند سالیست که بصورت تخصصی فعالیت خود را در حوزه های ماشین آلات لجستیکی آغاز کرده است و بخش قابل توجهی از فعالیت این شرکت به واردات لیفتراک های  Tailift تایوان اختصاص داشته و هم اکنون نیز این شرکت تصمیم خود را برای ورود به دنیای خودروهای سواری با اخذ نمایندگی مستقیم و انحصاری از شرکت LUXGEN تایوان عملیاتی کرده است.

مختصری در خصوص شرکت LUXGEN
لوکسژن تایوان که برندی جوان بشمار می رود اما برخلاف سن و سال جوانش دارای پشتوانه ی حدود 64 ساله ی خودروسازی تحت عنوان شرکت یولون موتور است. این شرکت که فعالیت خود را از سال 1953با مونتاژ خودرویی از خانواده ی جیپ آغاز کرده است به سرعت و ظرف مدت چند سال مونتاژ مدلهای مختلفی از خودروهای شرکت نیسان و پس از حدود 16 سال مونتاژ میتسوبیشی را آغاز می کند، بطوری که در سال 1975 با تولید 100.000 خودرو و در سال 1991 نیز میزان تولید خود را از مرز 1.000.000 خودرو گذر می دهد.

در نهایت یکی از اعضای اصلی خانواده ی ین‌‌‌‌‌ که مالکیت یولون موتور را در اختیار دارند به منظور ایجاد پلتفرم اختصاصی، شرکت لوکسژن را در سال 2009 تاسیس می کند.

شایان ذکر است بر اساس اعلام مدیران آرمان موتور، برند لوکسژن هم اکنون در حدود 35 درصد از بازار خودرو تایوان را در اختیار دارد و خودروهای این برند به کشورهای چین، اروپای شرقی و روسیه صادر می شود.

کدام مدل ها به ایران می آیند؟
عقیل مصطفایی مدیر بازاریابی و فروش آرمان موتور پس از معرفی توانمندی های برند لوکسژن از مدلهای U6 و S3 به عنوان نخستین خودروهای این شرکت به بازار ایران خبر می دهد. 

بر اساس اطلاعاتی که مصطفایی ارائه می دهد مدل U6 خودرویی کراس اور با موتور اختصاصی توربوشارژ لوکسژن با حجم 1800 سی سی، توان 177 اسب بخار و 256 نیوتن متر گشتاور مجهز به گیربکس 6 سرعته اتومات آیسین ژاپن از زیر مجموعه های تویوتا است که به عنوان نخستین محصول بصورت CBU به ایران وارد خواهد شد. این خودرو از سیستم ترمز دیسکی در 4 چرخ، سیستم تعلیق میلی پیچشی در عقب و مک فرسون در جلو و همچنین مجموعه ای کامل از امکانات مختلف بهره می برد.

luxgen u6

همچنین مصطفایی از لوکسژن S3 به عنوان یک سدان یاد می کند که با موتور اختصاصی 1600 سی سی اختصاصی این شرکت، توان 116 اسب بخار، گشتاور 150 نیوتن متر و مجهز به گیربکس 7 سرعته CVT شرکت جاتکو ژاپن که از زیر مجموعه های نیسان به شمار می رود، وارد ایران خواهد شد.  مصرف سوخت مدل S3 در حدود 6 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.  هچنین این خودرو از سیستم ترمز دیسکی در 4 چرخ، سیستم تعلیق میلی پیچشی در عقب و مک فرسون در جلو و مجموعه ای کامل از آپشن ها بهره می برد.

Luxgen S3 sedan

 

ویژگی های خودروهای لوکسژن
خودروهای شرکت لوکسژن بصورت فول آپشن وارد ایران خواهد شد. مصطفایی از آپشن BOS به عنوان یکی از ویژگی های لوکسژن یاد می کند که بصورت اختصاصی متعلق به این کمپانی می باشد. این آپشن می تواند یکی از شایع ترین ضعف های رانندگان در خودروهای اتوماتیک را برطرف سازد بطوری که هنگام فشردن همزمان پدالهای ترمز و گاز این آپشن برای جلوگیری از بروز خطر بصورت خودکار پدال گاز را مهار می کند!

همچنین ترکی پور در توصیف محصولات لوکسژن، به تمرکز این شرکت به ورود بیش از پیش تکنولوژی به محصولات خودرویی و بهره مندی از تجربه و دانش کشور تایوان در حوزه IT اشاره و تاکید می کند این شرکت با بکاری گیری جمعی از طراحان مشهور و گرانقمیت خودرو توجه ویژه ای به طراحی نشان داده است.  مدیرعامل آرمان موتور از کیفیت به عنوان یکی از مهمترین اصول لوکسژن یاد کرده و تصریح می کند، تکنولوژی ساخت ژاپن بصورت ویژه ای در محصولات لوکسژن بکار گرفته شده است.

گفتی است سیستم مولتی مدیای خودروهای لوکسژن توسط کمپانی تایوانی مشهور HTC طراحی شده است. یکی از ویژگی های لوکسژن استفاده از سیستم مالتی پیشرفته با نمایشگرهای بزرگ 9 و 12 اینچی است!

به گفته ی مصطفایی مدیر فروش آرمان موتور، خودروهای لوکسژن در ایران با گارانتی 5 سال یا 150.000 کیلومتر عرضه خواهد شد.

نگاه آرمانی مدیر عامل به موضوع مشتری مداری
یکی از پررنگ ترین تاکیدات فرزین ترکی پور به عنوان مدیرعامل آرمان موتور که توجه خبرنگاران را به خود جلب می کند، اشاره ی ترکی پور به مسئله ی مشتری مداری است. وی با اشاره به مدل اقتصادی برخی شرکت های وارد کننده خودرو که اقدام به پیش فروش های بلند مدت چندین ماهه کرده و در نهایت نیز خودرو را با تاخیر به مشتری تحویل می دهند، تاکید می کند روال شرکت تحت امرش به هیچ عنوان واردات با پول مشتری نیست و فروش خودرو را تنها پس از ورود محصول به ایران باز خواهد کرد.

وی همچنین تصریح می کند به دنبال مدلی جدید برای ارائه ی خدمات فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران خواهد بود بطوری که مشتریان این شرکت در کمترین زمان بتوانند سرویس های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیرعامل آرمان موتور در خصوص شعبات خدمات پس از فروش می گوید: در گام اول در شهرهایی که خودرو به فروش می رسد مراکز مجهز خدمات پس از فروش تاسیس کرده و سپس خدمات را با استفاده از مدلهای مدرن در سایر شهرها توسعه خواهیم داد.

استراتژی بلند مدت تولید در داخل
یکی دیگر از موارد مهمی که مدیران آرمان موتور بر آن تاکید دارند، نگاه بلند مدت به تحقیقات بازار و در نهایت مونتاژ داخلی محصولات لوکسژن در ایران است. در این خصوص ترکی پور از برنامه ریزی این شرکت برای مونتاژ داخلی خودروهای این برند در ایران خبر می دهد، بطوری که تا 2 سال فقط عرضه ی وارداتی (CBU) و پس از آن ورود به فاز مونتاژ داخلی (CKD) برنامه ریزی شده است.

زمان عرضه لوکسژن در ایران
مصطفایی از برنامه ریزی برای واردات لوکسژن در سه ماه سوم سال 96 خبر می دهد، به گفته ی مدیر فروش آرمان موتور همچنین بر آغاز فرآیند تست این خودروها در ایران طی 2 ماه آینده تاکید می کند. بنا بر این احتمالا فرآیند فروش محصولات لوکسژن در ایران در حدود 5 ماه آینده آغاز خواهد شد.

حدود قیمت!
مدیر بازاریابی آرمان موتور در خصوص قیمت مدلهای قابل عرضه در ایران با اشاره به پارامترهای مختلف موثر در قیمت گذاری همچون قیمت ارز، تعرفه های واردات و... از ارائه ی قیمت دقیق خود داری می کند.  به گفته ی مصطفایی خودرو لوکسژن U6 در محدوده ی قیمتی100 تا 150 میلیون تومان و لوکسژن  S3 نیز در محدوده ی قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان (احتمالا 70 تا 100 میلیون تومان) طبقه بندی خواهند شد.

 

پایگاه خبری کارپرس بزودی مشخصات کاملی از لوکسژن U6 و S3 ارائه خواهد کرد.

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پای خودروهای لوکسژن تایوان به جاده های ایران باز می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

عکس

رونمایی از تویوتا Camry مدل ۲۰۱۸
رونمایی از تویوتا Camry مدل ۲۰۱۸