Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

هک شدن خودروهای هوشمند همچنان شدنی است!

سه شنبه | ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۷:۱۵ | کد خبر: CP- ۳۵۲۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
هکرها می‌توانند کنترل خودروهای متصل به اینترنت را به عهده بگیرند و باعث ایجاد حوادث مختلف شوند به همین دلیل تولید کنندگان به دنبال ارتقا سیستم حفاظتی آنها در برابر حملات سایبری هستند.
به گزارش کارپرس،از آنجایی که استفاده از وسایل نقلیه هوشمند رواج یافته، بیم آن می‌رود که هکرها آن‌ها را هدف قرار داده و به اطلاعات شخصی آن دست یابند و در نهایت آنها را به سرقت ببرند.

 وسایل نقلیه هوشمند به رانندگان اجازه دسترسی به نقشه‌ها، اطلاعات سفر و خدمات رادیویی دیجیتال را می‌دهند که در انگلستان بسیار شایع است.

هکرها می‌توانند این خودروها را هدف بگیرند تا اطلاعات شخصی آنها را به دست آورده و خودروهای بدون سوئیچ را به سرقت ببرند.

به همین منظور دولت از تولید کنندگان درخواست کرده تا از ایمنی خودروهای خود اطمینان حاصل کنند.

"لرد کالانان" وزیر حمل و نقل انگلستان اظهار کرد: برخی از اتومبیل‌ها در حال حاضر به سیستم پارک خودکار مجهز هستند و خودروهای کاملا خودکار به زودی به طور گسترده ای در دسترس خواهند بود.

کالانان گفت که خطر هک شدن این خودروها کم است، اما اصرار دارد که حفاظت از وسایل نقلیه علیه حملات سایبری امری بسیار مهم است.

وی افزود: ما باید مطمئن شویم که طراحی وسایل نقلیه به طور کامل امن است تا افراد نتوانند به آنها آسیب برسانند، آنها را سرقت کنند و مهمتر از همه آنها نتوانند آنها را هک کرده و باعث بروز حوادث مختلف شوند.

او همچنین راهکارهایی را پیشنهاد کرد و در ادامه گفت: "با این خودروها همانند رایانه شخصی خود رفتار کنید بدان معنی که مراقب باشید که چه کسی به آنها دسترسی دارد و دستگاه‌هایی مانند کارت‌های USB که منشاء اصلی آن را نمی دانید را به آنها وصل نکنید.

همچنین مراقب باشید که چه برنامه‌هایی را برای آن دانلود می‌کنید و مطمئن شوید که آخرین به روزرسانی نرم افزار را داشته باشید.

مایک هاوس، فعال صنعت خودرو با استقبال از این راهنمایی‌ها گفت: "این وسایل نقلیه جاده‌ها و جامعه ما را تغییر داده و به طرز چشمگیری حوادث را کاهش می‌دهد و جان هزاران نفر را نجات خواهد داد."

این دستورالعمل‌ها، گام مهمی در جهت اطمینان از این است که انگلستان می‌تواند در میان اولین و مطمئن ترین بازارهای بین‌المللی قرار گرفته و از مزایای این تکنولوژی جدید هیجان انگیز بهره‌مند شود.


منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هک شدن خودروهای هوشمند همچنان شدنی است!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

عکس

تست درایو و بررسی فنی سیتروئن C3
تست درایو و بررسی فنی سیتروئن C3