تا دو سال آینده!

آرامش خودران ها شما را به خواب دعوت می کند

چهارشنبه | ۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۰۷:۰۸ | کد خبر: CP- ۲۸۰۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
ایلان ماسک برای دو سال آینده پیش‌بینی کرد: در خودروهای خودران بخوابید.
به گزارش کارپرس، یکی از بانفوذترین و مهم‌ترین مدیران این روزهای دنیای تکنولوژی که در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای عرضه عمومی خودروهای هوشمند و خودران کرده، اخیرا از طرح جدیدی برای مقابله با ترافیک رونمایی کرده است؛ طرحی که شبکه‌ای از تونل‌ها برای حل معضل ترافیک است و شرکت Boring (که ماسک به تازگی راه‌اندازی کرده است)‏ آن را اجرا می‌کند. حالا اما بسیاری از مشتاقان استفاده عمومی از خودروهای خودران، منتظر پاسخ این سوال خود هستند که چقدر زمان لازم است تا بتوانیم در خودروهای خودران بدون هیچ دغدغه و نگرانی چرت بزنیم و استراحت کنیم. این سوالی است که شاید الون ماسک بهتر از هر مدیر دیگری بتواند به آن پاسخ دهد.
 
او که در کنفرانس اخیر TED شرکت کرده بود به دقت این سوال را بررسی کرده و در نهایت تخمین زده است که دست‌کم حدود دو سال تا آن زمان فاصله داریم. به این ترتیب می‌توانید امیدوار باشید که تا دو سال آینده در خودروی خودران خود استراحت کنید و فقط زمانی که به مقصد رسیدید بیدار شوید! به گزارش دنیای اقتصاد، اگر این پیش‌بینی درست از آب درآید، این اتفاق می‌تواند چشم‌انداز آینده شهرهای ما را تغییر بدهد؛ از آینده خودروهای معمولی کنترل‌شونده از سوی رانندگان گرفته تا وضعیت معاش و آینده شغلی رانندگان تاکسی که قطعا در آن زمان بیکار خواهند شد. با وجود تمام فیلم‌ها و دموهایی که تا حالا از خودروهای خودران و بدون راننده و نحوه عملکرد آنها دیده‌ایم، اما همچنان این پدیده کمی خیالی به نظر می‌رسد.
 
با این حال اما الون ماسک بارها ثابت کرده است که او معمولا چنین پیش‌بینی‌هایی را بدون منطق و دلایل جدی و واقعی انجام نمی‌دهد. او در این کنفرانس درباره SpaceX و انگیزه‌هایش برای فرستادن افراد به مریخ صحبت کرد و با دقت توضیح داد که چرا این اتفاق می‌تواند در آینده اهمیت بیشتری داشته باشد و نباید به آن به‌عنوان یک روند توسعه اجتناب‌ناپذیر تکنولوژی نگاه کرد. او گفت: «این اشتباه است که فکر کنیم تکنولوژی به صورت خودکار رشد می‌کند و جلو می‌رود. تکنولوژی هرگز به صورت خودکار رشد نمی‌کند؛ فقط وقتی رشد می‌کند که افراد زیادی به سختی تلاش و کار کنند تا امکانات و تکنولوژی‌های بهتری ظهور کنند.»

تونل‌هایی برای حل معضل ترافیک

ایلان ماسک در کنفرانس TED در ونکوور از طرح خود که شبکه‏ای از تونل‏ها برای حل معضل ترافیک است، رونمایی کرد. الون ماسک در دسامبر 2016 کار خود را با حفر تونل در مقر اصلی شرکت اسپیس‏ایکس آغاز کرده است و شرکت «بورینگ» (Boring) را برای این منظور راه‏اندازی کرده است. در روزهای ابتدایی این ماه عملیات این تونل ادامه یافته و ابعاد آن 9 متر پهنا، 15 متر طول و 5/ 4 متر عمق بوده است. ادامه حفاری‏ها که از محدوده اسپیس‏ایکس خارج خواهد شد،

نیازمند ارائه مستندات علمی وفنی و همچنین اخذ مجوز از مقامات شهری خواهد بود. مالک تسلا در سخنرانی خود فیلمی از اسکیت‏های الکتریکی نمایش داد که خودروها را در تونلی به عرضی برابر با دو خودرو حرکت می‏دادند و در انتهای تونل خودرو را به سطح خیابان برمی‏گرداندند. ماسک در رابطه با طرح خود گفت: باید صادقانه بگویم هنوز دقیق نمی‏دانم که قرار است این طرح به کجا برسد؛ اما می‏دانم که ترافیک خیابان‌ها من را عصبی می‏کند. در ابتدا کمتر کسی تصور می‏کرد که ماندن در ترافیک این کارآفرین آمریکایی را به این سرعت وادار به عملی کردن طرحش کند. طرحی که آغاز حفاری‏ها حکایت از جدی بودن آن دارد.

ماسک در سخنرانی خود اعلام کرد که خودروها می‏توانند با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در این تونل‏ها حرکت کنند. ماسک همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه‏ با خودروهای خودران تسلا اعلام کرد که تست این خودروها از ماه جولای آغاز خواهد شد و تا پایان سال، خودروهای خودران تسلا می‏توانند فاصله لس‏آنجلس تا نیویورک را بدون نیاز به دخالت راننده، بپیمایند. کارآفرین آمریکایی مدت زمان مورد نیاز برای تولید خودروهای کاملا خودرانی که راننده بتواند کل مسیر را بخوابد، حدود دو سال اعلام کرد. هرچند که وی در پایان این نکته را اضافه کرد که به هر حال بهتر است راننده بیدار باشد. وی افزود: حتی اگر احتمال بروز خطا یک در هزار باشد، باز هم شما به‌عنوان راننده نمی‏توانید با خیال راحت بخوابید.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آرامش خودران ها شما را به خواب دعوت می کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

عکس

نخستین روز نمایشگاه خودرو تهران به روایت تصویر
نخستین روز نمایشگاه خودرو تهران به روایت تصویر