Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار

سرویس گفتگو


همراه با ابوالفضل ژاله‌نیاکان:

کارپرس
با اعلام گروه خودروسازی سایپا مبنی‌بر اجرای پویش ملی بومی‌سازی قطعات محصولات این گروه، چند گام مهم نظیر راه‌اندازی نمایشگاه دائمی قطعات پیشرفته در شرکت سازه‌گستر سایپا، برگزاری همایش قطعه‌سازان و صنعت‌گران و حضور در نمایشگاه بین‌المللی فناوری اینوتکس۲۰۱۹ توسط این گروه برداشته شد.

همراه با کارشناسان خودرو؛

کارپرس
هرچند به گفته خودروسازان، آزادسازی قیمت خودرو با دستور وزارت صنعت و با هدف تنظیم بازار صورت گرفته ولی برخی کارشناسان معتقدند اصولا بازار شفافی برای خودرو وجود ندارد و به همین دلیل این نوع قیمت‌گذاری، اصالتی ندارد.

گفتگو / همراه با سید مهرداد حسینی؛

کارپرس
سید مهرداد حسینی، مهندس برق (کنترل) و متخصص در زمینه سیستم‌های کمک راننده پیشرفته خودرو معتقد است این گونه سیستم‌ها به طور مؤثر باعث کاهش تعداد تصادفات و افزایش ایمنی خودرو و سرنشینان آن می‌شود.

گفتگو / همراه با وزیر صنعت؛

کارپرس
به قول مولانا «بند اندر پای نیست در جان و دل است. مشکل اندر مشکل اندر مشکل است.» مهم‌ترین موانع موجود بیشتر«فکری» است. باید در نگرش ما تغییر ایجاد شود. برخی پارادایم‌ها باید عوض شود. با نگاه‌های معمولی و سنتی نمی‌شود کار را پیش برد.

گفتگو / همراه با مدیر عامل اسبق سایپا؛

کارپرس
محمد رضا سروش گفت: بنده تنها 3 ماه مدیر عامل سایپا بودم، انتظار نداشته باشید که تمامی مسئولیت مشکلات سایپا را گردن بگیرم! باید کسانی که 40 سال است برای صنعت خودرو تصمیم می گیرند پاسخگوی این وضعیت باشند.

گفتگو / همراه با با فربد زاوه؛

کارپرس
با وجود این که هنوز مجوزی از سوی مراجع ذیصلاح صادر نشده است خودروسازان برای دومین بار در سال جاری اقدام به افزایش قیمت نموده اند.

ویژه / همراه با مجتبی رستمی؛

کارپرس
از چهارمحال و بختیاری شهر اردل و روستای رستم آباد به نمایشگاه خودرو آمده بود، خیلی آرام در غرفه ها قدم می زد و اغلب به بیرون از غرفه راهنمایی اش می کردند. اما کسی نمی دانست او خود یک تنه متخصص است!

همراه با سعید لیلاز؛

کارپرس
با توجه به ماهیت تحریم‌های آمریکا، باید حتی از سرمایه‌گذاری برای ساخت داخل قطعات و محصولاتی که از آن پشتیبانی نمی‌شود نیز خودداری شود. باید صنعت خودروسازی در مقابله با توفان ناشی از تحریم‌ها سر خود را پایین نگه‌ دارد تا از آن عبور کند، زیرا حجم اقتصاد ایران در حال کوچک‌شدن است.

گفتگو / همراه با رئیس سازمان حمایت؛

کارپرس
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در حالی که ایران خودرو قیمت ۴ خودرو را افزایش داده است، گفت: اجازه افزایش قیمت در اختیار خودروسازها نیست، اما به دنبال این افزایش قیمت‌، بازار را رصد و سپس واکنش نشان می‌دهیم.

گفتگو / همراه با رئیس انجمن تایر ایران؛

کارپرس
بازار تایر خودرو و کامیون چند وقتی است که دچار بهم ریختگی شده است و قیمت‌های مختلفی به خریداران ارائه می‌شود و البته برخی‌ها هم فروش را متوقف کردند تا با افزایش قیمت ارز سود بیشتری عایدشان شود.از این‌رو تولید کنندگان لاستیک برای پایان دادن به بازار سیاه این کالای مصرفی فروش دولتی را شروع کردند.

گفتگو / همرا با احمد نعمت‌بخش؛

کارپرس
در سال‌ها و حتی دهه‌های گذشته شرایط به نحوی پیش رفته است که نه مردم از بازار خودرو رضایت دارند و نه تولیدکننده‌ها با وجود قیمت‌های بالا راضی می‌شوند. آنها معتقدند که دخالت‌های دستوری در تعیین قیمت باعث شده است که کارخانه‌ها زیانده شوند و سود اصلی به جیب دلال‌ها برود.

byd s6 در تملک یک ایرانی؛

کارپرس
خودروهای بسیاری در بازار داخلی کشورمان حضور دارند و خریداران همواره به دنبال بهترین هستند. بهترین در هزینه استهلاک، بهترین در کیفیت ساخت، بهترین در خدمات پس از فروش و بهترین در سطح امکانات رفاهی. اما خودروهای زیادی را خصوصاً برای خریداران سخت گیر نمی توانید در این بازار پیدا کنید که تمامی این مشخصه ها را دارا باشند.

گفتگو / همراه با امیر حسین کاکایی؛

کارپرس
بعد از اعلام خروج امریکا از برجام، شرکت‌های زیادی از بیم جریمه‌های امریکا، فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود در ایران را متوقف کردند. از جمله آنها می‌توان به گروه خودروسازی پژو-سیتروئن اشاره کرد.

گفتگو / همراه با فربد‌زاوه؛

کارپرس
این روزها بازار خودرو شرایط خاصی را پشت سر می‌گذارد و با وجود اینکه مجلسی‌ها رسما اعلام کرده‌اند که کارخانه‌ها حق افزایش قیمت را ندارند و خبری هم از تعیین تکلیف قیمت‌گذاری خودرو از سوی نهادهای نظارتی همچون شورای رقابت نیست، اما بازار خودرو گوی سبقت را از همه بازارها گرفته و در بازار صفر کیلومترها رونق افزایش قیمت بیشتر از رونق خرید و فروش است.

همراه با بهرام شهریاری؛

کارپرس
شروع همزمان صنعت خودروسازی ایران و کره جنوبی، آورده متفاوتی را برای این دو کشور به همراه داشته است. در حالی که بسیاری از بازار‌های جهانی در تسخیر صنعت خودروسازی کره جنوبی قرار گرفته، این صنعت در ایران فراتر از مونتاژ مدل‌های قدیمی کشور‌های اروپایی فراتر نرفته است.

گفتگو / ورق برگشت!

کارپرس
رییس سازمان ملی استاندارد ایران وجود هرگونه لابی و فشاری را برای تعدیل استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی رد کرد. وی همچنین تاکید کرد که این سازمان تمایلی به ایفای نقش پلیس در جامعه اقتصادی کشور ندارد.