Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

ترخیص خودروهای دپویی منتظر تصمیم رئیس‌جمهور

یکشنبه | ۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۹:۳۵ | کد خبر: CP- ۱۲۶۶۸ | سرویس: واردات
کارپرس:
خودروهای مانده در گمرک همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. آن‌طور که مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان به «دنیای اقتصاد» می‌گوید با توجه به حواشی ایجاد شده بر سر ترخیص هزار و ۴۰۸ دستگاه خودروی دپو شده، حسن روحانی رئیس‌جمهور گزارشی از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد خواسته است.
به گزارش کارپرس، بحث ترخیص خودروهای مانده در گمرک بعد از انتشار اخباری مبنی بر دستور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ترخیص هزار و ۴۸ دستگاه از خودروهای رسوب‌کرده در گمرک، بار دیگر داغ شد. این تعداد خودروی دپویی که رحمانی دستور ترخیص آنها را داد، پروانه الکترونیکی گمرک را اخذ کرده بودند؛ اما به دلیل اتمام زمان مصوبه دولت امکان ترخیص نیافتند.

بعد از انتشار مجوز ترخیص خودروهای مزبور توسط وزیر صمت، بخش دیگری از وارد‌کنندگان که همچنان خودروهای آنها در مراحل مختلف گمرکی به دلیل اتمام زمان مصوبه دولت و عدم تمدید آن زمین‌گیر شده بود، نسبت به مجوز رضا رحمانی در این زمینه اعتراض کردند. این اعتراض‌ها پای نهادهای نظارتی را به ترخیص هزار و ۴۸ دستگاه خودروی دپویی باز کرد.

همین مساله ترخیص خودروهای دپو در کف گمرک را به کما برد. به گفته بسیاری از منابع مطلع خودروهایی که مجوز وزیر را برای ترخیص داشتند به دو شرکت غیرنمایندگی و یک شرکت وارد‌کننده اختصاص داشت. با این حال به دلیل شکایت انجمن وارد‌کنندگان و همچنین برخی از واردکنندگان به سازمان بازرسی کل کشور این مجوز فعلا لغو شده است. اما پیگیری برخی وارد‌کنندگان برای ترخیص خودروهای دپویی در نهایت موضوع را به دفتر رئیس‌جمهور کشانده است؛ به‌طوری‌که دادفر در این زمینه عنوان کرده که حسن روحانی گزارشی از وضعیت خودروهای دپویی خواسته است.

اما اینکه چرا انجمن وارد‌کنندگان خودرو نسبت به مجوز ترخیص ۱۰۴۸ خودروی وارداتی انتقاد کرده جای سوال دارد حال که این انجمن از مدت‌ها قبل ترخیص خودروهای دپویی را پیگیری می‌کرد. در این زمینه یک منبع آگاه عنوان می‌کند که اگر خودروهای مزبور با مجوز وزیر صنعت، معدن و تجارت از گمرکات امکان ترخیص می‌یافتند دیگر خودروهای دپو شده وضعیت بلاتکلیفی پیدا می‌کردند.

در هر صورت آنچه مشخص است خودروهای دپویی در حال حاضر نه امکان ترخیص دارند و نه به سازمان اموال تملیکی سپرده شده‌اند. در هر صورت بنابر اظهارات دبیر انجمن واردکنندگان نزدیک به ۱۰روز از دستور رئیس‌جمهور و تهیه گزارش خودروهای دپویی می‌گذرد، اما همچنان ترخیص این خودروها بلاتکلیف است.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ترخیص خودروهای دپویی منتظر تصمیم رئیس‌جمهور

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است