Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در آینده‌ای نزدیک؛

اپل شیشه جلوی خودرو ها را به نمایشگر تبدیل می کند!

یکشنبه | ۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۷:۲۷ | کد خبر: CP- ۷۴۸۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
پتنت جدید اپل شیشه جلوی خودرو را به یک نمایشگر مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده با قابلیت مسیریابی تبدیل خواهد کرد.
به گزارش کارپرس، تازه ترین گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که اپل در اوایل ماه جاری میلادی یک پتنت یا حق اختراع جدیدی را به ثبت رسانده است که می تواند شیشه جلویی خودروها را به یک صفحه نمایش مبتنی بر فناوری های نوینی همچون واقعیت افزوده تبدیل کند.

این نمایشگر هوشمند قادراست تمامی مسیرهای موردنظر و پیش روی راننده را در کنار سایر تماس هایی که با موبایل وی گرفته می شود، نمایش دهد.

شرکت اپل ادعا کرده است این نمایشگر جدید نه تنها مانعی برای دید واضح رانندگان خودرو نمی شود، بلکه به آنها کمک می کند به هنگان تعیین مسیر انتخاب درست و به موقع تری را داشته باشند. همچنین قسمت های نقشه و مسیریابی به صورت highlight شده برای راننده مورد نمایش قرار می گیرد تا دیگر نیازی نباشد رانندگان به نقشه گوشی هوشمند خود مراجعه کنند و حواسشان پرت شود.

این نمایشگر هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده از گسترده زیادی از حسگرهای مختلف نظیر دوربین‌های مادون قرمز، اسکنرهای پرتو نورانی، سنسورهای اولتراسونیک، دوربین‌های عمق و البته رادار و  جی‌پی‌اس بهره می برد. همچنین این سیستم به رانندگان وسائل نقلیه کمک می کند تا بتوانند با سایر خودروهای خیابان و جاده ارتباط برقرار کنند.

از دیگر قابلیت های شگفت انگیز این محصول می توان به سنجش وضعیت هوشیاری راننده، شرایط بدنی، میزان حرکات چشم، تعداد دفعات باز و بسته شدن پلک چشمان و ضربان قلب وی اشاره کرد.

البته هنوز مشخص نیست که این محصول چه زمانی به مرحله تولید و اجرای نهایی خواهد رسید و باید تا زمان رونمایی از این محصول جدید منتظر بمانیم.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اپل شیشه جلوی خودرو ها را به نمایشگر تبدیل می کند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است