Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تماشا کنید:

این تاکسی هوایی بدون خلبان متعلق به ایرباس است!

شنبه | ۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۱۰:۱۸ | کد خبر: CP- ۱۰۸۵۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت ایرباس تصاویری از نسخه نمایشی تاکسی پرنده خود را منتشر کرده است. این وسیله نقلیه هوایی تک نفره است و می تواند مانند پهپاد و بدون خلبان مسافران را جابجا کند.
به گزارش کارپرس، ایرباس چند سالی که روی پروژه Vahana فعالیت می‌کند. این پروژه در حقیقت تلاشی برای ایجاد یک شبکه از پهپادهای خودران برای حمل و نقل مسافران است. این پهپادها شبیه خودروهایخودران وایمو فعالیت می‌کنند.

airbos taxi3

در ماه ژانویه تاکسی پرنده این شرکت به نام Alpha Oneبرای نخستین بار در آسمان پرواز کرد. اکنون این شرکت تصاویری از Alpha Two، دومین نسخه نمایشی از تاکسی پرنده را منتشر کرده است.

airbos taxi3

به نوشته وب سایت ایرباس، از وسیله نقلیه Alpha Oneبرای انجام پروازهای آزمایشی استفاده می‌شود اما Alpha Two نخستین نسخه نمایشی پروژه واهانا است که طراحی فضای داخلی آن تکمیل شده است.

در تصاویر منتشر شده یک صندلی تک نفره داخلAlpha Two وجود دارد. مسافر می‌تواند از داخل کابین چشم انداز افق را به راحتی ببینند. همچنین هیچ خلبانی در وسیله نقلیه حضور ندارد. علاوه بر آن یک نمایشگر با وضوح بالا نیز به چشم می‌خورد که اطلاعاتی درباره مسیر پرواز را نمایش می‌دهد.

airbos taxi3

هنوز کاملاً مشخص نیست مسافران چگونه سوار وسیله نقلیه می‌شوند. ایرباس اعلام کرده برای این منظور یک پلتفرم یا پله‌های مخصوص را در نظر می‌گیرد.

به گفته شرکت تست‌های اولیه وسیله نقلیه با موفقیت انجام شده‌اند. البته تاکسی هوایی مذکور فقط به مدت چند ثانیه و در ارتفاع ۱۶ فوتی زمین حرکت کرد. اما تاکسی هوایی ایرباس در حال توسعه است و قبل از انجام پرواز سرنشین دار آزمایش‌های زیادی را باید انجام دهد.

airbos taxi3




منبع: خبرگزاری مهر

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

این تاکسی هوایی بدون خلبان متعلق به ایرباس است!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است