Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سرویس تکنولوژی های جدید



کارپرس
​​​​​​​یکی از بزرگترین موانع برای اتومبیل‌های برقی مسافتی است که با یک بار شارژ کامل می‌توانند طی کنند، برای همین خودروسازان درحال کاهش وزن آنها برای افزایش برد هستند.


کارپرس
خودروهای پرنده به نوعی به تم نمایشگاه فناوری CES تبدیل شده‌اند و شرکت اکس‌پنگ(Xpeng) در نمایشگاه امسال از دو خودروی پرنده خود رونمایی کرده است.


کارپرس
شرکت نقشه دیجیتالی تخصصی «تام‌تام» با همکاری مایکروسافت، یک دستیار مجهز به هوش مصنوعی برای خودروها، می‌سازد.


کارپرس
حرکت به سمت تولید خودروهای برقی با موتور القایی با توجه به توان داخل در حوزه موتورهای القایی، موضوعی است که از سوی مسئولان حوزه صنعت مورد توجه قرار گرفته و آنها معتقدند کشور می‌تواند با جهشی هوشمندانه، مستقیماً وارد تولید این نوع خودروها شود.


کارپرس
وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) به عنوان جایگزینی امیدوارکننده برای خودروهای بنزینی است. با این حال، یک چالش کلیدی در پذیرش گسترده خودروهای الکتریکی، برد محدود و زمان شارژ طولانی باتری‌های آن‌ها است. برای غلبه بر این محدودیت، دانشمندان و مهندسان به گرافن، ماده‌ای با خواص خارق‌العاده روی آورده‌اند.


کارپرس
در حوزه فناوری خودران تسلا یکی از شرکت‌های پیشتاز است که مدت‌هاست بر روی این فناوری کار می‌کند.


کارپرس
«رنو 5» تمام الکتریکی نخستین خودروی رنو خواهد بود که به فناوری شارژ دوطرفه مجهز می‌شود.


کارپرس
تویوتا اعلام کرده به لطف تکنیک هوش مصنوعی مولد خود که توسط موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) توسعه یافته است، شروع به تحقیق در مورد طراحی خودرو مبتنی‌بر هوش مصنوعی کرده است.


کارپرس
سیستم کمک راننده پیشرفته ایکس‌پنگ که سیستمی مشابه با FSD تسلاست اکنون در دسترس کاربران در پکن قرار گرفته است.


کارپرس
رولزرویس در حال بررسی استفاده از فناوری پیل سوختی به جای پیشرانه‌های تمام الکتریکی در مدل‌های آینده خود است.


کارپرس
در حالی که فناوری خودران سطح 3 مرسدس پیشتر در آلمان و اخیراً در دو ایالت آمریکا مجوز گرفته است این خودروساز دستیابی به فناوری سطح 4 تا پایان دهه جاری را امکان‌پذیر می‌داند.


کارپرس
تویوتا با اعلام پیشرفت در فناوری باتری‌های حالت جامد اظهار داشت که تا چند سال آینده از این باتری‌ها در خودروهای الکتریکی استفاده خواهد کرد.

تحلیل‌گران تشریح کردند؛

کارپرس
در حالی که روند کلی دایر بر ورود نرم‌افزار تمام خودران (FSD) تسلا به چین است، اما هنوز دو مانع اصلی بر سر راه تحقق آن وجود دارد.


کارپرس
فورد یک پتنت جالب را در مورد استفاده از باتری‌های پشتیبان در خودروهای الکتریکی ارائه کرده که این باتری‌ها با نصب بر روی سقف خودرو می‌توانند به بُرد خودروهای الکتریکی بیافزایند.

پس از نوادا؛

کارپرس
پس از ایالت نوادا، مجوز فروش اتومبیل‌های مرسدس بنز مجهز به سیستم خودران سطح 3 (درایو پایلوت) در کالیفرنیا آمریکا نیز صادر شد.


کارپرس
جدیدترین تراشه سامسونگ در نسل آینده سیستم‌های اطلاعات سرگرمی هیوندای موتور استفاده خواهد شد.