Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم؛

تعویض لنت ترمز، چگونه، چه وقت، چرا!؟

شنبه | ۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۷:۴۷ | کد خبر: CP- ۳۲۷۲ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
لنت ترمز که در سال ۱۹۰۲ توسط فردریک لنکستر اختراع شد، در واقع قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیه‌است که با به وجود آوردن اصطکاک با دیسک یاکاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می‌شود.
به گزارش کارپرس، برای تعویض لنت ترمز توسط خودتان می‌توانید طبق این دستورالعمل کار را آغاز نمایید. دقت داشته باشید که پس از تعویض لنت حتماً ترمز خودرو را پر کنیذ. (پدال ترمز را چندین بار فشار دهید تا زیر پا سفت شود.) همچنین از لنت‌های استاندارد و بر چسب دار که در فروشگاه‌ها معتبر عرضه لوازم یدکی هستند، استفاده نمایید.

نخست دیسک و لنت­های ترمز را از لحاظ اینکه آیا به حد سایش رسیده ­اند یا خیر، بررسی کنید. قبل از تعویض لنت ترمز، باید تمامی قطعات مربوط به محور و سیستم هیدرولیکی کنترل شده و باید تمامی قطعات آسیب دبده تعویض گردند. دیسک ترمز را با کولیسی مناسب اندازه­ گیری کنید.

توجه داشته باشید که ضخامت دیسک نباید تا پایان عمر مفید لنت­های نو از حداقل ضخامت مجاز کمتر شود. بر اساس نوع سیستم ترمز، باید بلبرینگ چرخ و یا سنسور حلقه­ ای (کونیک بلبرینگ) تعویض شود.

پس از برداشتن دیسک­‌های ترمز قدیمی باید سطح تماس و لبه ­های توپی چرخ به کمک وسیله ­ای مناسب (مانند برس سیمی، سمباده کاغذی و غیره) کاملا زنگ زدائی شود.

مراقب باشید در هنگام تمیز کردن به توپی چرخ آسیب نرسانید، کالیپر ترمز که هنوز به سیستم هیدرولیک متصل است باید به گونه ­ای سفت شده باشد که هیچ فشاری به لوله ترمز نیاورد.

همچنین برای تمیز کردن سطوح تماس فلزی می‌توانید از اسپری پاک کننده و براق کننده استفاده کنید.

توصیه می­‌شود جهت اطمینان از عدم خوردگی و آسیب ­دیدگی، توپی چرخ پاکیزه شده را به کمک وسیله اندازه ­گیری مناسبی (ساعت اندازه ­گیری) کنترل کرده و صفحه نگهدارنده توپی چرخ را از نظر پاکیزگی و صدمات احتمالی کنترل کنید.

صفحه نگهدارنده سیلندر ترمز و شفت راهنما را زنگ ­زدایی نمایید. با توجه به نوع طراحی، بوسیله برس سیمی یا سوهان سفت اقدام به زنگ ­زدایی و پاک نمودن مواد چسبنده از روی براکت کالیپر و میله ­های راهنما نمایید.

توجه داشته باشید که هنگام نظافت، به صفحه نگهدارنده کالیپر ترمز آسیب نرسانده و آسیب ­دیدگی و صدمات احتمالی را با چشم کنترل کنید. سطوح راهنمای تمیز شده ­ی سیلندر ترمز را به کمک گریس حرارتی فاقد مواد جامد (فاقد فلز) چرب نمایید.

دیسک ترمز نو را بر روی توپی چرخ قرار داده و با توجه به نوع سیستم آن را به کمک پیچ­هایش محکم کنید.

توصیه می ­شود دیسک نصب شده را به کمک گیج ساعتی کنترل کنید طوریکه ساعت اندازه ­گیری در حدود 15میلیمتر پایین­تر از لبه بیرونی باشد. بهتر است این اندازه­ گیری روی چرخ سوار شده انجام شود.

جهت جلوگیری از فشردگی و تابیدگی پیستون همیشه باید آن را به کمک ابزار مخصوص به حالت اولیه برگردانید.

جهت انجام این عمل باید به نوع کالیپر و یا سیستم ترمز، الزامات کارخانه سازنده و ابزار توصیه شده توسط آنها توجه نمایید.

گریس کاری فقط برای نقاط اتصالی بین لنت و شفت راهنما ضروری است.

بکارگیری توصیه ها و راهنمایی های سازندگان خودرو و قطعات آن در تمامی مراحل تعمیر ضروری است.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تعویض لنت ترمز، چگونه، چه وقت، چرا!؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است