Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مهندس ملکی تهرانی خبرداد:‌

اصلاح تركيب سبد دارايی ها در دستور کار ایران خودرو

دوشنبه | ۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۷:۰۴ | کد خبر: CP- ۳۳۴۲ | سرویس: ایران خودرو
کارپرس:
قائم مقام ارشد مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو،‌ جزييات اقدامات و برنامه‌هاي ايران خودرو براي اصلاح تركيب سبد دارايي‌ها با هدف بهبود كارايي شركت‌هاي زيرمجموعه را اعلام كرد.
به گزارش سرویس دریافت خبر کارپرس، مهندس عباس ملکی تهرانی در تشریح این برنامه ها و اقدامات گفت: جمع ارزش سهام شركت هاي واگذار شده ايران خودرو در سال مالي 95 معادل مبلغ سه هزار و 37 ميليارد ريال بوده است.

وی افزود:‌ اجراي اين برنامه، موجب افزايش درآمدهاي ايران خودرو از محل واگذاري دارايي‌هاي مازاد شده است.

 ملکی تهرانی با اشاره به تحول ساختاري ايجاد شده در فضاي صنعت خودرو در دولت تدبير و اميد و به ويژه پس از اجرايي شدن برجام گفت: از جمله اهداف اقتصادي دولت تدبير و اميد ايجاد تعادل در بازارهای مختلف؛ نظير بازارهاي کالا، سرمايه، مسكن و پول بوده است و خوش بختانه دولت در اين مسير تعامل سازنده‌ای با اقتصاد جهانی در عين توجه به تحکيم بنيان های اقتصاد داخلی را مدنظر قرار داده است.

 وی تاكيدكرد: شركت ايران خودرو نيز هم‌سو با فضاي با نشاط ايجاد شده، ناشي از عملكرد حوزه سياست خارجي در دولت يازدهم، سياست اصلاح ساختار سبد دارايي‌هايش را در دستور كار قرار داده است.

قائم مقام ارشد مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو توضيح داد: اين سياست در چارچوب آیين نامه واگذاري شركت‌هاي زيرمجموعه، مصوب هيات مديره ايران خودرو به اجرا درآمده است.

به گفته ملکی تهرانی، در اين چارچوب اهتمام اصلي و تمركز ويژه مديريت گروه بر واگذاري سهام شركت‌هاي زير مجموعه بوده است.

 وی با اشاره به آمار واگذاري سهام شركت‌هاي زيرمجموعه در سال مالي گذشته اعلام كرد: در سال مالي 1395 معادل 14 درصد سهام شركت بيمه پارسيان به مبلغ يك هزار و 59 ميليارد ريال واگذار شد. هم چنين دو درصد از سهام شركت ايران خودرو متعلق به شركت سرمايه گذاري سمند به مبلغ يك هزار و  127 ميليارد ريال فروخته شد.

 ملکی تهرانی گفت: در ادامه اجراي برنامه اصلاح ساختار سبد دارايي‌هاي ايران خودرو، 70 درصد از سهام شركت فنرسازي خاور نیز در مجموع  به مبلغ 353 ميليارد ريال واگذار شد. در اين ميان بخش ديگری از سهام متعلق به گروه ايران خودرو در ساير شركت هاي فعال در بورس در مجموع به مبلغ 517 ميليارد ريال فروخته شد.

 وی با اشاره به برنامه ايران خودرو براي واگذاري سهام ديگر شركت هاي تابعه در سال مالي جاري تاكيد كرد: اين شركت در نظر دارد پس از بررسي و تحليل سبد سرمايه‌گذاري‌ها در صورت لزوم فرايند اصلاح ساختار را امسال هم ادامه دهد، اما طبيعتا اين فرايند باید با هدف بهينه‌سازي تركيب دارايي‌ها در عين رعايت صرفه و صلاح اقتصادي به اجرا درآيد.

قائم مقام ارشد مدير عامل گروه صنعتي ايران خودروافزود: توجه داشته باشيد كه برنامه واگذاري سهام شركت‌هاي زير مجموعه، با نگاه به افزايش بهره‌وري سرمايه گروه صنعتي ايران خودرو و استفاده بهينه و موثر از دارايي‌هاي غير مولد صورت گرفته است. ضمن اين كه تعيين تكليف آن دسته از سرمايه گذاري‌هايي كه بازده مناسبي نداشته‌اند، يكي ديگر از اهداف ايران خودرو از تدوين اين برنامه بوده است.

 وی ضمن ابراز اميدواري به نتايج اجراي اين برنامه در تداوم فعاليت‌هاي توليدي ايران‌خودرو گفت: در صورت تحقق اهداف اين برنامه، انتظار داريم ساختار سبد دارايي‌هاي ايران خودرو بهينه سازي و اصلاح شود. ضمن اين كه تامين مالي بهينه از منابع غيرمولد يكي ديگر از اثرات مبارك اجراي اين سياست خواهد بود.

  ملکی تهرانی ابراز خوش بيني كرد، با اجراي صحيح و دقيق سياست اصلاح ساختار سبد دارايي‌ها، هم توان رقابتي گروه صنعتي ايران خودرو ارتقا يابد و هم بازده مناسبي از محل فروش دارايي‌هاي كم بازده كسب شود.

 وی درباره واگذاري سايت هاي داخلي و خارجي توضيح داد: سايت‌هاي داخلي ابزارهاي افزايش توليد در شركت ايران خودرو هستند، بنابراين با توجه به وضع شركت‌ها و سايت‌هاي داخلي و نقش آن‌ها در توليد و عملكرد كلي ايران خودرو، در صورتي‌كه متقاضي صاحب اهليت و امكانات مالي مناسب وجود داشته باشد براي فروش بعضي از سايت‌هاي داخلي باب مذاكره را بسته نمي‌بينيم.  

قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در قالب همين نگاه و برنامه، تاكنون چند سايت داخلي از جمله شركت ايران خودرو سمنان و شركت ايران خودرو آذربايجان واگذار شده است.

 به گفته ملکی تهرانی در صورت وجود متقاضي خريد براي برخي ديگر از سايت‌هاي داخلي و خارجي، پيشنهادها طبق چارچوب اعلام شده مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

 وی با اشاره به افزايش توليد ايران خودرو در بهار امسال درباره تاثير توليد محصولات جديد بر سودآوري و سهام ايران خودرو گفت:  با توجه به سياست گذاري‌ها و برنامه توليد و فروش و ورود محصولات جديد و اقبال مشتريان به استفاده از خودروهاي جديد، افزايش توليد و فروش، افزايش سودآوري را به دنبال خواهد داشت و طبيعتا افزايش سودآوري شركت، سود سرمايه گذاران يا همان صاحبان سهام شركت را افزايش خواهد داد.




با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

برچسب ها :

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اصلاح تركيب سبد دارايی ها در دستور کار ایران خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است