Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در طرح کلید به کلید صورت می گیرد:

آغاز نوسازی ۲۰۲ هزار دستگاه ناوگان حمل ونقل جاده ای

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۱۷:۳۴ | کد خبر: CP- ۶۴۳۱ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در راستای نوسازی ناوگان فرسوده هم از محل اعتبارات سازمان راهداری و هم از محل محاسبه مابه‌التفاوت قیمت سوخت نوسازی انواع ناوگان کامیونی، مینی‌بوسی و اتوبوسی انجام می‌شود.

به گزارش کارپرس، صدرالله بمانا امروز در مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس بابت نوسازی ناوگان مینی‌بوسی اظهارداشت: از سال ۷۹ نوسازی ناوگان فرسوده در سازمان راهداری آغاز شد.

وی ادامه داد: اولویت در بخش مسافری، اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری بود اما در بخش مینی‌بوسی کار چندانی انجام نشد.

وی ادامه داد: ۵۷ هزار دستگاه مینی‌بوس در کشور داریم که به سن اسقاط رسیده‌اند؛ سن متوسط آنها ۲۴.۸ سال است که باید ۱۰ سال باشد.

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در بخش سواری کرایه متوسط سن ناوگان ۱۲ سال و در بخش اتوبوس ۱۰ سال و در بخش کامیونی متوسط ۱۶ سال است.

بمانا ادامه داد: نوسازی ناوگان در دو قالب در سازمان راهداری اجرا می‌شود اول آنکه منابع سازمان به ناوگان فرسوده مسافری اختصاص می‌دهد و از این محل نوسازی انجام می‌شود؛ به دستور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این بخش هم سازمان منابع مناسبی را بابت نوسازی مینی‌بوس‌ها اختصاص داده است و هم اینکه در گام بعد سواری‌ها با اتوبوس‌ها نیز نوسازی می‌شوند.

بمانا ادامه داد: نوسازی کامیون‌ها با همکاری شرکت نفت و سازنده‌ها انجام می‌شود ۹ قرارداد منعقد کرده‌ایم تا ۱۸ هزار دستگاه از طرح ۶۵ هزار دستگاهی نوسازی شود.

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: طرح دیگر طرح کلید به کلید یا همان ریاست جمهوری است که ۲۱۵ هزار دستگاه ناوگان فرسوده در بخش باری و مسافری نوسازی می‌شود که منابع آن بیش از ۱۰ میلیارد دلار و از محل صرفه‌جویی سوخت است.

بمانا اظهارداشت: ناوگان فرسوده مشکل بزرگی برای کشور ایجاد کرده است و امیدواریم سازمان راهداری در این حوزه به دستاوردهای مطلوبی برسد.

وی بیان کرد: در طرح نوسازی مینی‌بوس‌ها، مینی‌بوس با قیمت ۱۴۵ و ۲۰۵ میلیون تومانی است که ۸۰ درصد قیمت آن تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد و ۲۰ درصد آورده متقاضی است.

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: طرحی که ما ارائه داده‌ایم این است که از سال ۹۴ کامیون‌های بالای سن ۳۵ سال از ناوگان خارج شوند که ۶۵ هزار دستگاه ناوگان فرسوده با ظرفیت بالای ۱۰ تن داریم که از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت تامین مالی انجام می‌شود.

مشاور مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: برای کشنده‌ها تسهیلات تا ۳۲۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد ارائه می‌شود. این کامیون‌ها حدود ۵۰ درصد کمتر کاهش مصرف سوخت دارند و همین مابه‌التفاوت مصرف سوخت محاسبه شده و به عنوان تسهیلات در نظر گرفته می‌شوند.

وی بیان کرد: تا قبل از این، نوسانات ارز در قیمت کامیون‌ها تا حدود ۴۷۰ میلیون تومان بود که با نوسانات ارز متفاوت شده است.

وی گفت: از محل طرح کلید به کلید ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان نوسازی می‌شود.

منبع: فارس

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آغاز نوسازی ۲۰۲ هزار دستگاه ناوگان حمل ونقل جاده ای

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است